frallorna

Alla inlägg under juni 2016

Av Lena - 7 juni 2016 15:30


Mille har varit här på besök idag!! ville ha fika!!



-Men ge mej muffinsen nån gång då!!!!  


Han har varit lite onådig om "där bak" så jag sa till matte att ta hit honom så får våran bästa granne klämma igenom "säckarna" & han var öm & dom var fyllda, han protesterade, men var så duktig, gullungen  

Fikade & pratade en stund, mys mys  



Malte & jag tog en promenad förbi bästa grannen som var ute, pratade en stund & så gick vi vidare, det har mullrat i fjärran någon timme nu, men det kommer inte över oss, inte ännu i alla fall...



... men himlen är kolsvart där borta, även om den ser fint blå ut på bilden  måste vara ett ohyggligt oväder...



Vi fick vända efter en liten stund, gick inte ens runt byn, så tryckande värme   & faktiskt när vi kom hem, så flåsade han som bara den, vilket han sällan gör, blötte en handuk & la över honom, han lade sej & pustade ut, men sedan tog jag in honom i duchen, skönt skönt de  + att bästa fläkten står på steg 2   


Faktiskt svalt inne, så vi klagar inte.


Om en stund ska vi på kalas, vet inte om jag ska ta med dom? eller låta dom vara hemma... funderar på om åskan blir mer?


                    Kram & hej på er där ute i värmen   

Av Lena - 6 juni 2016 23:10

 

Nått Nationaldags firande har vi inte haft, däremot fasat av syrenhäcken, blev 2 mega släp med träd/kvistar till tippen i byn.

På byvägen dit första vändan, så sa jag till gubben -men är det inte Rådjur som ligger där borta & vilar?? -jo det tror jag sa han! ingen kamera med, men nästa vända strax efter glömde jag den inte! ur bilen & zoomade, fotade rådjuren...

 

... som var Kanadagäss!!  

Nåja, dom är åxå fina 

 


Så kom goa vänner på besök, hade gjort 2 alá veganpajer, sallad, hummus, bröd m.m

& när vi ätit klart kom ena sonen med flickvän! sååååååå mysig kväll på vår magiska altan  -ser ni Malte? han ville åxå vara med  glömde fota alla Malte puss bilder med gästerna  

 

 

 

Kvällsbild just nu, en rosa himmel, & varmt   


Tack Mona & Johan för att ni är så makalöst underbara, spontana & härliga 


                      Varm kram till er som kikar in!   

Av Lena - 5 juni 2016 20:55

 

Igår kvällst gick vi en lång promenad som var så varm, dom började flåsa & vi hittade en liten smal stig som ledde...

... ner mot vattnet, där värsta...

 

  

... playan öppnade sej!!  ingen strandremsa att tala om, men väl en långrund sand/småstensbotten, såååå skön stund i värmen  

 

 

I fredagskväll var himlen bedövande vacker där vi stod strax utanför Venjan...

 

... & på lördags morronen vaknade Märta efter en Törnrosa sömn utvilad & pysslig, gosig & pratig, på sin bästa sida! som alltid  

 

 


Fikat & pratat en låååång stund hos bästa grannen, det var lekamen för mitt hjärta  


Annars har dagen varit lugn, gubben har hjälpt ena sonen med lite fix i deras hus


En varm kväll inne på altanen, fast dagen har inte varit jättevarm, runt 13-14 grader bara, men i solen helt ok!


                              Kram från oss!!   


  



Av Lena - 5 juni 2016 10:48

Morronpromenix

Vi 3 gick en som Märta önskade, kort promenad medans "pappa" fick sovmorron

Sedan gck Malte & jag en egen vända på...

... dom vackra skogsvägarna.

Nu har frukost slunkit ner, & kaffe med bulle intas just för gubben!

Vi åker hemåt sedan, våran älskade granne kom hem från sjukhuset i fredags när vi åkt, vill träffa honom & bjuda på fika *hjärta*

Vi hörs lite senare!! Kram *hjärta*

Av Lena - 4 juni 2016 17:45

Så gick vi en sista kiss promenad innan vi åkte vidare....

Så lagom temperatur för M & M ute idag, sol men inte 30 grader pust

Genom vackra små orter, & vid Björbo var det Citroën träff minsann!! vackra klenoder på rad!!

Så över bron & hit till denna så...

.... vackra plats.

Nu har vi ätit sallad med extra allt ;-) & en till promenad väntar innan Gladiatorerna, som vi inte vill missa!

Kram på er <3

Av Lena - 4 juni 2016 11:28

  


Fina goa Malte prcis nu!

 

Fotat så fina solnegångsbilder vid tjärnen igår kväll, i morse & Märta i sängen, men allt med systemkameran, & då dog batteriet i omväxlaren, när jag skulle visa er alla bilderna  

Nåja, vad är väl en bal på slottet...


Vi mår gott, alla sov länge, var trötta efter arbetsveckan.


Frukost & kaffe för gubben intaget, nu ger vi oss iväg igen, men vart har vi ingen aning om  vi bara kör lixom, utan mål så får vi se vart vi hamnar  


                                Kram på er!  

Av Lena - 3 juni 2016 20:04

På väg med vårat älskade Rull-hus

Nu vet jag inte riktigt var vi hamnat , men platsen vi hittat är mitt i skogen på en tallsandås, så fint

Gått en skön bensträckar promenad & nu...

... myser vi i huset, klockan är 20.00 & alla fönster med myggnät är öppna, sommarvärme ;-) pust :-o
Nu ska vi kolla på Gladiatorerna ;-)

Kraaaaaam från oss i skogen :-))

Av Lena - 2 juni 2016 12:04

   


Planterat mina blommor & grönsaker som jag köpte i måndags, hittade en Ekologisk krav Jord för grönsaker, tror blommorna kommer att kunna ätas sedan  gubben fick åka förbi trägårn & lasta på 2 säckar som var på "rea" tunga som attans  

Denna färg på Petuniorna är inte alls ny & modern, som jag hört många säja, min   mormor   hade alltid sådana, mins dom från min barndoms sommrar där, hur jag äääääälskade färgen, kallade dom såklart för polkagrisar   så med facit i handen & med säkerhet har denna färg funnits i minst 50 år! & kanske hundra! vem vet  & för mej är Polkagrisarna dom vackraste     I denna tunna ska krukor med kryddväxter samsas



Bryggt mej en kopp starkt kaffe, fin porslinet som alltid används "ala" secondhand  -ska jag ligga i himlasängen & dricka?...



... eller stå & titta på vår magiska utsikt?...


 


... eller sitta vid bordet & fika tillsamans med dessa ljuvligt bedjande ögon??

-såklart!   bästa sällskapet ska åxå ha!! gott skareva  


Nu städar jag av lite, eller röjer snarare my name is Lena extrembohem 


                                         Kram på er!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards