frallorna

Alla inlägg den 25 juni 2016

Av Lena - 25 juni 2016 23:14


Efter låååång vila, tog gubben fram Gullan & tvätta av henne, sedan åkte vi 2 in till stan & handlade lite på både Kvantum & Coopen, vi var nästan ensamma i båda, så skönt!



Kottarna lämnade inte trappen på över 3 timmar nu på kvällen & så plötsligt var dom 3 åxå!! det tar sej  Paltkoma äta, paltkoma äta, paltkoma äta, ja så blir det när Buffén står uppdukad hela tiden!!  & att gå på toa skiter dom i!  



En annan som åxå hade paltkoma var Märta  nä nu var jag dum  men vi har inte gjort många knop idag, vi åkte inte ens med till hamnen när gubben bestämde sej för att sjösätta Gullan själv på kvällningen! då a/c:n i bilen inte funkar som den ska. Nu åkte ena sonen dit & hjälpte till, men i lungt väder fixar man det själv, så enkelt mot på Karins tid, då var vi en hel arme för att båda sjösätta & ta upp henne!  


Vi har njutit av värme & bara vara, men i morrn ska oväder med åska dra in, & vi ska på Konfirmation!!  


Fortfarande såååå varm & vacker kväll


                           Kram på kvällskvisten  

Av Lena - 25 juni 2016 12:39

    I torsdags var mamma & jag på Kupolen, fikade på Wayns & jag köpte kläder jag inte visste att jag behövde, dessa brallor är så mycket finare än dom ser ut för     Denna söta topp blev jag åxå spontan kär i! & billigare blev den väl i kassan!  Gardinlängder på superbra Rea! ska byta i vardagsrummet.


 


På kvällen i torsdags hamnade vi ju som sagt hos goaste vänner på fantastisk mat!!



 


Satt på altanen, & sommarkvällen var solig & ljummen 

 

   


Som sagt, så gott så jag vet faktiskt inte vad! & till råga på allt var allt vegitariskt & veganskt! 

 

 


Malte fick spel på deras gräsmatta  



Hundmänniskor som dom är fick såklart M & M klappar, mat & godis...


-Å så du då Johan!!!  Grillmästare, underbar människa & vän 

  


Tusen Tack för en ubermysig kväll!!!! 

 

       


Så var det Midsommarafton & vi hoppade i min kusin & frus båt, för att åka till Torsång, förbi Fiskljuseparet, honan satt i boet & mannen spejade i skyn efter mat


   


Vädret hade inte kunnat vara mer perfekt!! såååå skönt när molnen skymde solen en stund & när en bris drog förbi...


 


... det var stundtals varmt för M & M, men då gick dom ner på golvet & svalkade sej, drack vatten å så.


 


Vi ankrade upp där i Torsång bland hundratals båtar, åt Midsommarmat som jag fixat färdigt hemma i lådor, allt för enkelhetens skull ombord 


 


Skålade i Pomac...


 


... & myste, pratade & skrattade &...


 


... & fikade!! här är en som ville smaka & fick smaka!! 

 

 


Så kom kyrkbåts rodden, så vacker  


 


Sedan blev det kisspaus för M & M vid en brygga längs älven, innan...




... kusin drog på gasen i båten mot Torsångs gyttret igen!!  

Nej vi hade inga flytvästar på Märta & Malte, dom blir så varma & är ganska så otympliga & båten är trygg, mmmm kanske dålig ursäkt om alla mina argument, men så var & är det i alla fall...



... trots att ena Kaptenen kollade bakåt & den andra sov...  

 

       


Igenom gyttret vid kyrkan & Midsommarfirandet, 3 så vackra träbåtar, dom fångade våra blickar mest!  ...


 


... Domnarfet var åxå ute på tur, den älsta Ångmaskin i världen 

 

       


Sedan blev det en lång färd ut på Runn, & det fläktade så skönt! här ett Midsommarfirande i byn Tomnäs, pitoreskt & vackert  


Efter 5 timmar klev vi ur igen, hem & lägga i för en kväll vid min bror & fru...

   


Tog 2 bilder på väg hem, som sagt, mot vissa väderstreck var det värsta oväder, som aldrig nådde oss

 


& så sprang 2 kottar på gården när vi kom hem! ut med mat såklart  


   


Mera god mat & 2 vovvar som skulle vara med i knän & soffor, här ville båda upp i min brors knä, som var helt upptagen i en galen berättelse från förr!  


 


Trots suddig bild, så är den gullig, Märta kämpade för att få sönder bollen, vilket hon åxå lyckades med! som var min svägerskas träningsboll visade det sej    -opps å förlåt då!! /Märta  


 


Bädden med, där dom båda somnade till slut


  Hemma vid 00.00 & kvällen var så vacker & jag fullkomligt slut!  


Fantastiskt väder hela dagen   -riktigt Midsommarväder!!! 

 

   


Så trötta alla 4:a, vaknade 10.15



 


Märta ville åxå tränga sej ner emellan  


 


Kan vi bara ta det lungt idag mamma??


 


Ja jag tror det, även om tanken var att lägga i Gullan, vädret är på topp som ni ser! & nu ska vi ta en kopp kaffe, efter att bara ha vilat sedan vi vaknade  


          Varm kram & fiiiiiiiiiiin MIDSOMMAR mina fina som kikar in  


 


     



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards