frallorna

Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Lena - 9 juni 2016 20:17

 


Hoppsan!! vi var ju på kalas i tisdags åxå! satt ute på den mysiga verandan, min systers man som fyllde!  gofika & en hemmagjord tårta som försvann fort!  


   


Hej hopp i det blå!!  



Solcells fåglar, lyste så sött i mörker!! undra vart dom kom ifrån?



Malte i morse, gullungen  



Här är vinet jag beställt, Pernilla Wahlgrens, ett vin med smak av plommon, choklad, solmogna körsbär & &... lät magiskt! så jag fick lov att klicka hem 2  Nyfiken i en strut  från Italien & ekologiska, återstår att testa, få se om det blir i morrn


Nu kallar nattjobb!


                       Kvällskram till er    

Av Lena - 9 juni 2016 14:22


Sonen med flickvän kom förbi med en precent från Mille från dagen med honom igår  fast det skulle väl egentligen vart en Bulle hi hi  Tack tack tack! så fin så! kommer lysa vackert i höstmörkret  


 


Så gick vi ut på en promenad i den perfekta promenadvärmen, men tillockmed den blev för varm, så en halvtimme fick räcka, i alla fall för Märta. Gick efter landsvägen en liten bit, som sedan blir en cyckelväg...



... tänkte gå till stan, men nä, vi skippade det  lite för långt i värmen  



Vilade i branta uppförsbacken bestämde Märta...



... sedan knatade vi vidare...



... förbi Eva som arbetade med röjsågen   


Svalare ute, lixom igår, men vi klagar inte, för solen är framme & himlen är blå med fina moln. 



Nu ska jag in till stan & hämta ut 2 flaskor vin på Systemet som jag beställt, kunde inte motstå, blev föööör nyfiken hi hi, ni får se senare vilket  


                                     Kram på er!   

Av Lena - 9 juni 2016 11:07


Igår var jag Milles kompis hela dagen, på middagen tog vi en långpromenad, ibland stannar han & går inte en meter! jag drar & lockar, men han går inte att rubba på! & jag kan inget annat än att skratta & försöka få igång honom  



Eller så lägger han sej & samma då, -Här ska jag ligga! bara så du vet!!  möjligen börjar han krypa om jag drar ha ha ha   


 



Fast som tur var han åxå nyfiken på omgivningarna, annars kan han vägra utanför ett hus, man blir stående & folk kanske undrar varför man står utanför deras köksfönster??  På kvällsvändan fick han ett Bullefnatt åxå, dom är åxå så man skrattar nästan på sej  



Han är kramig åxå & pussig  

Jag var hos honom 3 långa stunder, promenader & innemys vid tv:n, sedan kom hans "familj" hem  En Bulle är verkligen en speciell ras, så egna & så annorlunda & så heeeelt underbara!!!  



Hemma väntade ju M & M åxå, här är Märta protest sugen på mat! eller har tröttnat då jag inte fyllt på fort nog   Måste skura pallen, blir lortig fort då dom inte bara äter kulor.



Malte fångade en solstrimma  


Ingen jättevarm dag, fast att promenera i var den perfekt! dörren ut på altanen trots en eftermiddags sol som sken, så var det inte jättevarmt, utan inne i solen var skönast  


Ja så var gårdagen, ingen vila ingen ro, synd att Malte inte gillar andra vovvar, då hade Mille kunnat vara här! för han älskar ALLA hundar  !! så därför fick jag åka fram & tillbaks, men det gjorde jag så gärna  


Idag ska vi 3 ta en promenad någonstans, fast vi ligger faktiskt & degar på golvsängen ännu  slumrade om efter moronkissen & frukosten, ska jobba natt & försöker vända dygnet lite inför den    



             Men vi hörs lite senare!! Kram på er!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards