frallorna

Alla inlägg under maj 2016

Av Lena - 22 maj 2016 18:20

 

Åkte till ängsåkern, men det var varmt, såååå varmt!  trots att inte solen var framme...

 

 

... men vi myste på där bland blommorna & fjärilar i massor!...

 

... & svalkade magen mot marken  

 

 

Malte däremot gav gärnet  

 

Älskade små Violer & så hade Liljekonvaljerna slagit ut! men jag plockade inga

 

 

Snyggve!!  

 

Annars så har vi kapat & staplat ved...

 

... ett trist arbete  men det måste göras om vi inte ska frysa i vinter  & gubben tycker det är sååå rogivande & kul! tur de  

Veden är brun, men kamrean gör den grå, den är gammal & träig, inte alls lika fin som brukligt, men de spelar ju mindre roll  


Nu ska jag sova en vända, jobbar natt 1 av 3


                        Kram från oss!!  

Av Lena - 21 maj 2016 19:09


Grannens bror kom förbi & berättade om hur brorsan mådde, det är allvarligt men på bättringsväg, han skulle in i morrn, jag bad honom hälsa  han vill nämligen inte ha besök när han ligger inne... en annan granne kikade åxå förbi & jag hade bakat chokladkaka med vaniljvissp till  



Tog fram en paj ur frysen som mamma gjort tidigare, alá vegan & glutenfri förstås  så god så jag nästan svimmade, ljuvlig grönsaksröra med krämig bönost & frasigt pajskal, olala!!!  



Gubben klyver ved & jag har ballat ur  var med en stund på middan, men känner mej så trött, & tar nya tag i morrn!  



Märta rymde på gården, det roligaste hon vet!!  då gasar hon som aldrig förr!!



Sonen & gubben åkte iväg med ett lass bark, dom är löjligt lyckliga när dom kör *gräven* båda 2  


Malte är ju åxå kille & tyckte det var ytterst intresant han åxå!!  


Dörren har stått öppen ut på altanen hela dagen, så otroligt skönt   


Orkar inte med hockey, men iof skönt de, för jag vill i alla fall inte sitta inne vid burken nu & en stund framöver -trivs bättre hääääär där jag kan lukta på blommorna      

Däremot har jag haft tv:n kopplad till fint ljud & lyssnat på Svt som sände en repris av Ted Gärdestad - För kärlekens skull - ett gripande livsöde & så oändligt vacker musik  


                                Kram kram  

Av Lena - 20 maj 2016 17:55


4 minuter efter detta fot som togs nyss, då det precis börjat regna, såg fronten komma & strax efter fullkomligt vräker det ner så huset dånar  



Jobbade med en så härlig kollega som alltid!! handlade i morse efter jobbet, så skönt att få gå nästan ensam i stora Coopen vi har. Blev knappt 3 timmars sömn, sedan kände jag att jag måste ge M & M en skön promenad, för att dom är så snälla & sover med mej utan att protestera  



Åkte till Romme, & tack & lov har skit patrullen varit där & städat tror jag?? vi såg i alla fall inget prupp  blev 45 minuter i maklig fart, många nya dofter & många stopp  ...


   


... på slutet små duggade det, & runtomkring såg det ut att vräka ner


Nu väntar jag på Lats Dance & en spännande final  jag hoppas att Bianca vinner, även om båda är bra. Å andra sidan finns det viktigare saker i världen att fundera över, likväl är livet här & nu, & man dras lätt med i karusellen 


Köpt ny hundmat på nätet, hämtade det i Romme när vi var dit, hundmat som gör mej lycklig i hjärtat  & båda tokgillade det! lixom även godiset jag köpte   


                       Kram & fin kväll på er  


  

Av Lena - 19 maj 2016 19:23

 

Vaknade efter några timmars sömn, sov faktiskt helt ok! Åkte till åkrarna & friheten...

 

 

... Malte gasade på som bara den! & kameran tappade fokus & började krångla  

 

Vackra Prinsessan  

 

Vandrade längs med åkerskogen...

 

 

 

... där gräset var så vackert & blommigt  

 

 

Ett evigt letande efter nya dofter & spännande hemlisar  

 

Ser ni Malte!  idag behövdes inget vatten med, alldelens lagomt för en skön lång vända, älskar vår frihets plats  


Jobbnatten gick bra & inatt väntar en till, sedan tar jag helg ledigt  


                     Kram mina fina som kikar in!  

Av Lena - 18 maj 2016 20:19


Morronen & förmiddagen var mulen, men det blev så mycket bättre, vi fick blå himmel & härlig värme! & dörren ut på altanen har stått öppen sedan lunch tid & ännu!!  



Fått hem ved, eller vi hade själv gammal som låg, nu börjar klyvning & stapling  



Omständiga prutt Märta, har precis hittat sin favorit plats, vackert ska det va  


 


Gick in en vända i skogen, Liljekonvaljen slår snart ut!  



Bara varit, fixat massa mat för frysen & på kvällen kom ena sonen med flickvän förbi, blev fika på altanen förstås  


Nu kallar jobbet!


                         Kram på er   

Av Lena - 17 maj 2016 18:30

 


Tänkte en vända vid Romme, men där var Poliserna & tränade sina vovvar idag, såklart är platsen för alla, men vi åkte vidare istället, till Kyrkparken  


 


Märta är lite lös i magen & äter gräs värre än en ko! & Malte hänger gladerligen på  



Skön promenad & skönt väder ca 15 grader, alldelens perfekt


Jobbnatten med bästa kollega löpte på galant, förvisso massor att göra i 10.5 timmar


Inatt ledig, blev väckt vid 11 & halv ett, då gick vi upp Märta, Malte & jag. Tog nått i kaggen alla 3, läste tidningen & åkte iväg för en prommis & rensa huvudet lite.


Väcktes i söndags morse av att Hemtjänsten ringde, vår granne hade ramlat, gubben skyndade över, allt gick bra, efter några minuter kom nästa samtal, han var okontaktbar & Ambulans på väg... jag kastade på mej kläder & sprang över...


Hemsk väntan & hans bror som inte gick att nå... inte förens på kvällen fick jag veta lite mer, men fortfarande har jag inte fått veta hur det står till...


På natten på jobbet fick jag ett samtal, min sons flickväns Bulle Mille mådde dåligt, herregud vilken natt, jag guidade dom vidare, möttes upp för lite hjälp, & dom hamnade på ett djursjukhus många mil bort...

Mille mår bra nu, & hans matte & husse-sonen har hämtat sej  


Hoppas få veta i morrn hur vår älskade granne mår  


Lite vila lite ro, sedan väntar 2 jobbnätter till.


               Kram på er mina fina som kikar in  


  

Av Lena - 16 maj 2016 20:24

 


Kvällshimlen just nu


Småregnat mest hela dagen


Mentalt slut, 2 jobbiga situationer igår/natt... berättar kanske i morrn


Nu en till jobbnatt! med en härlig kolega  


                     Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 15 maj 2016 19:22

 


Hade ärende in till stan på förmiddagen, gick en så iskall & blåsig promenad där...


 


Ops! så fladdrade flaggan till i vinden på självaste Pingst dagen  



Blev en promenad i byn åxå & då kom solen, så vi njöt av den & lagom värme, & där satt dom för mej första Gullvivorna i massor, älskar dom, såååå fina  



Så åkte jag iväg på 100 års kalas  denna krutgumma har varken hemtjäns eller hjälp, duchar var dag, dammar, städar & fejar, fantastiskt tycker jag  


 


På festen var åxå Lincoln 7 år! som älskade mej  han pussar ingen! & har aldrig gjort! men jag fick pussar i mängder hela kalaset igenom!  & husse & matte bara gapade!! & sa att det måste vara nått fel?...   


 


Fina Greta med blomster & tårta  det skulle vara en ynnest att få var helt frisk som hon i så hög ålder  


Nu väntar ett nattskift, kul 


                                   Kram på er!   




 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards