frallorna

Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Måndag...

Av Lena - 30 maj 2016 18:33


Idag när jag vaknade skyndade jag iväg till Handelsträdgården, nu skulle här handlas upp Morsdags precentkortet!! trodde dom öppnade 10 men det var 9:o, skulle vart där då, för gösses så många som ville handla blommor & buskar!

Men jag kavlade upp ärmarna & tog mej fram hi hi, nejdå det var ingen trängsel, bara glada folk som ville ha fina blommor  Det första jag ville ha fort fort innan det kanske var för sent? ett Olivträd om dom bara hade... letade febrilt länge, sedan såg jag en expedit & frågade, hon tänkte ett tag & trodde att dom hade ett eller två där jag redan tittat -tar ni hem fler annars? nej det gör vi inte för i år, fort som kattsingen sprang jag med kärran zic zac genom folket  In i det växthuset, kollade där jag trodde hon menade, men såg inget, frågade en annan i det huset & hon sa att jo det stod 2 där längst nere!! spring spring & där!! stod dom!! 2 stycken!!  valet var givet & jag kände bara en sån där euforisk lycka!!  

Med hem slank åxå en Röd krusbärsbuske!! åxå en sån har jag önskat mej i några år, sedan minigurka & 2 Pysalis för vävt/katthuset  & några blomster


 


Hemma igen blev det en promenad i byn, mulet & lagomt



Dörren öppen ut på altanen som är perfekt varma dagar då solen inte når hit förens efter 14 tiden



Här är hon igen! min fina Olea!!  vårbeskuren & gödslad  & pengarna räckte till allt!! sånär som på en tjuga  



Min mat för idag blev min drog, soyastuvad brysselkål med glutenfri

spaggetti!! 


Min goa granne, vän & veterinär kom hit & pratade, fikade & klämde Maltes "säckar" en fylld & en tom, som det alltid brukar vara, men åxå alltid varannan sida som spökar!


Kvällsolen är underbar & vovvarna njuter, själv ska jag jobba 2 nätter, men börjar inte än på 2 timmar.


 


Exakt just nu kl 18.54, Malte gick in & la sej på golvsängen & svalkar sej lite he he, Märta tog hans plats & njuter vidare, hon står ut mycket längre i solen än Malte   ändå är det bara kvälls solen, som är lagom  


                                   Kram på er!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards