frallorna

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Lena - 10 april 2016 21:11

 

Vi tog & åkte till Romme & dom vackra åkrarna som finns där, åkrarna vi har här där vi brukar vara, är bara så leriga & geggiga, tar nog tyvärr ett bra tag innan vi kan gå där igen  

   

Men här är sandgjord, torrt & så mjuk åker & årets första fästing såg jag krypa på Märta, men det är ju sånt vi inte kommer ifrån.

 

Som dom sprang & hade kul, lekamen för mitt hjärta      

 

Björkskogsdungen är bara så vacker, undra om det finns många ormar där sedan??  

 

Man skulle kunna göra en fondvägg av denna bild, ta hem skogen till huset lixom  

     

Gnaga på grenar älskar dom båda  

 

The flying Princess!!  

 

Opps! där kom flera små " Militär bandtraktorer" åkandes, i en strid ström, dom var långt bort, har bra zoom på kameran  ser nu att det satt folk i andra vagnen  

Motorcyklister & cycklare njöt åxå av det vackra & varma vädret, lixom segelflygare & självklart fallskärmshoppare!  


Vi hade frukt, vatten & hundgodis med, i över en timme traskade vi i lugn takt & njöt  

 

Kvart över nio är denna bild tagen, så vacker kväll, men inte varm


Jag har idag förstått att jag drabbats av "vårtrötthet" det gjorde jag förra våren åxå, då sökte jag för det, (fast jag visste inte att det var det då!) träffade en fantastisk läkare som tog mej på alvar & alla tänkbara prover togs & alla var bra 

Nu känns det exakt som då, håglös, trött, gråtmild & iriterad...

Googlade & såg ett klipp hos Malou om just detta, då en läkare förklarade varför det händer & att just D vitamin kan hjälpa på traven + att vara ute mycket, gärna barärmad & shorts, så kroppen får exponeras med ljus!, ducha i kallt & varmt om vartannat så man öppnar upp för solen, & i morrn ska jag köpa D vitamin 


Nu däremot ska vi krypa ner, kolla lite tv & strax sova


                               Kram på er därute   


 


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards