frallorna

Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Lördag...

Av Lena - 2 april 2016 16:14

 


Uch vilken kall, grå & duggregnande dag det vart, men vi överlever  


Gubben hjälper ena sonen att renovera huset, tänkte hänga på, men det var för komplicerade jobb för att jag skulle vara till någon nytta, så vi "hänger" hemma istället.

Kollat på Lilla huset på prärien, flera avsnitt, älskar den!  & House Hunters International  

  Igår gjorde jag morots chips, alldelens för gott för att avnjutas varje dag  krispiga & försvinnande ljuvliga  gjorde 2 plåtar, men hann inte ta kort på resultatet  


Har virkat lite, på mina mormorsrutor, försöker få ihop dom till en pläd


                        Kram på er som kikar in!  

 
 
Ingen bild

Kerstin

2 april 2016 17:38

Hej igen det gick inte alls på kollat i eran by var fullbokat ändå till semestern så det får bli borta i Varglidens synd men man kan inte göra så mycket blir ju bara en vecka,i dag har vi gått runt älven lite spännande för hundarna med nya lukter å möta en massa andra hundar var till min son sedan som flyttat till Barkargärdet har 2 st Maine corn kattungar som är så mysiga så jag måste åka dit å klappa om dom.Kram

Lena

2 april 2016 22:03

Men så synd då!! Mins på den tiden jag läste Åsa Jinders blogg, att hon verkligen med hela sitt hjärta rekomenderade ett hundpensionat vid Arlanda, där hundarna fick vara med i hem miljö osv. men jag mins inte vad det hette, hon anlitade alltid dom!! men nu kanske ni åker från Dala Airport?? Vargliden lät ju inte så trevligt, men dom har ju varandra i alla fall.

Dom katterna är väldigt stora dom va?? & långhåriga va? mysiga :))

Kram kram & fin kväll *hjärta*

 
Ingen bild

Anna G

2 april 2016 17:54

Kallt som sjutton är det,tur man då kan titta på Malte så blir man varm. Stilig och go han är att se på, hans lilla rynkiga ansikte gör
att man känner en stor värme!
Kram & nospuss!

Lena

2 april 2016 22:04

Tack gulliga du *hjärta*

Varm kram från oss i kylan! *hjärta*

 
Alabeth

Alabeth

3 april 2016 13:09

Hoppas du visar pläden med mormorsrutor när den blir klar,blev såååå nyfiken.Jag gör små kuddar i dessa rutor men kanske skall ge mig på en pläd så småningom.Pussar till Märta o. Malte och en kram till dig.

http://yrqi

Lena

3 april 2016 19:12

Ååååå hi hi nej det blir ingen pläd, skulle kunnat vara 2 barn täcken, men nej, jag ska ha dom hängandes över soffarmstöden! på fina gamla altan soffan Maj som har gult tyg, & rutorna är i bomull & gulgrönt med fler nyanser! såklart ska jag visa dej! :))

Varm kram till dej♥ & pussarna är utdelade!! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards