frallorna

Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Första April

Av Lena - 1 april 2016 14:20


Åkte till Romme för en promenad, hittade en sagolikt underbar & mjuk åker som vi hade för oss själva...



... fri sikt åt...



... alla håll!! 

 

 


Vi har myst & vandrat i     som inte alls var så varm idag, men helt ok när man rör på sej  


Freda... väntar på gubben som slutar tidigare på fredagar & kaffetåren med den goda banasockerkakan!  sedan ska jag göra en makalöst god gryta av oumph, ananas, champinjoner, banan & curry! till den rostade grönsaker & sallad 


Lats Dance ikväll, gösses vad jag gillar det!!  & lite städning förstås  


AprilApril... jag har inte haft varken tv eller radio på idag, så jag har än inte blivit lurad! & i dagstidningen hittar jag heller inget som verkar fel, eller så är jag attans lättlurad  


                                   Kram & fin freda!    

 
 
Ingen bild

Anna G

1 april 2016 16:25

Har klarat mig hittils men än är inte dagen slut. Visst lever djuren upp de med när solen visar sig och värmer på ryggen. Fast det är
kallt hos mig fast solen skiner. Så det blir en innedag och har bakat kakor nu, när grannarna kommer förbi på kaffe, de tycker det är så gott då de inte bakar själva. Tittar också på Lets dance som är vacker med alla vackra kläder, gillar också David och Tony som är slagkraftiga.
Ha en bra kväll med Lets dance!
Kramar!

Lena

1 april 2016 19:03

Ha ha ha jag tror jag klarar mej i alla fall ha ha ;)

Vilken bra grannen du är *hjärta* bakar & bjuder *hjärta*

Ja jag gillar åxå alla klänningarna hi hi, ungefär lika spännande som nobell middagens blåsor he he ;)

Varm kram till dej *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

1 april 2016 18:47

förstår inte var du hittar alla ställen å gå med hundarna här hemma är det bara lera å blött men i morgon skall jag åka å gå runt älven det är en skön promenad,vilken snäll mamma du har som bakar å gör en massa godis åt dig hon är beundransvärd,nu börjar det att klia lite i husbilsnerven möter en å annan HB när man är in å handlar så det är i alla fall några som vaknat,men man får väl lugna sig tills den är besiktad å städad och bäddad för jag plockar ju ut allt på hösten så nu skall det bubbas in igen,skall också se Lets dance,ha det gott Kram.

Lena

1 april 2016 19:15

Jag letar & letar he he ;)

Vi ska ut med vår om någon vecka, Mats har tagit semester & vi ska mysa runt i en vecka eller så :))
Alltså, detta med husbil blir bara mysigare & underbarare ju längre tiden går!!!! vi har vår färdplan klar ;) lääääängtar!! :))

Hur gick det med hundpassningen i byn här???

Varm kram & fin fredagkväll!! *hjärta*

 
Piedra

Piedra

2 april 2016 10:57

Skönt att slippa bli lurad! Jag brukar också undvika TV, tidningar och radio första april, men igår glömde jag liksom Facebook så där trillade jag dit tyvärr. Avskyr verkligen aprilskämt!
Kramar! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

2 april 2016 11:06

Ha ha ha jag var på Facebook, men såg inga aprilskämt?? så jag fattade antagligen inte om det var något skämt *skratt*

Varm kram & fin fredag till dej *hjärta*

 
Geddfish

Geddfish

2 april 2016 14:54

Jag trodde först du lurades med ditt oumph, men gogglade och si, det fanns! Jag har aldrig hört talas om detta.
Så fina mjuka bilder!
Jag såg på Let's Dance igår också, tycker det är kul. Annars är TV utbudet skralt, tycker jag.
Kram ♥ ♥ ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Lena

2 april 2016 22:09

Jag har lurat köttätare som bara sjutton med Oumph!! :)) som trott dom åt grillkött osv ;) Otroligt goda bitar av ekologiska sojabönor!! :))

Jag har massa olika serier på tv & så som jag följer, men när jag jobbar så får jag se efteråt via playen ;) dock är det bästa & som jag är slav under = TV VÄDRET!! både svt:s & 4:ans ha ha :p

Nattkram från oss *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards