frallorna

Direktlänk till inlägg 16 mars 2016

En dag igen...

Av Lena - 16 mars 2016 18:39

 

Morronen började tidigt & Märta fångade solstrimmorna som kom in

 

Fick huvudvärk på förmiddan, tog en värktablett & försökte somna en stund, funkade inte så värst, för Märta fick stora bus sjukan  så vid halv ett tiden åkte till åkrarna, bara lite snö kvar nu & så infernaliskt geggigt! gick nätt & jämt att gå här

 

Men väl i gläntan med det mjuka gräset var det torrt & skönt! & Märta gillade läget  

 

 

Rullungarna  

 

 

Dom solade, knatade omkring &...

 

... så såg jag Märta hitta lakrits kulor, men idag struntade jag i det, för hon spyr i alla fall alltid upp skiten sedan!...

 

... förutom idag!!  så det kommer väl snart den andra vägen  

 

Satt länge & bara var...

 

... jag åt en eco apelsin igen, men denna var så full i kärnor = ogillar  

 

Knatade tillbaks, gick inte att gå samma väg tillbaks, så vi fick gå i kanten av åkern, men inte ens det gick!...

 

... jag sjönk så jag trodde jag skulle bli kvar! & M & M tog ett eget initsiativ & gick ner i en ravin mellan dom 2 åkrarna...

 

... smarta vovvar!  där var plöjt, men betydligt torrare i gräskanten

 

 

Försökte tvätta ren stövlarna, skulle ju in på affären efter  

 

 

Stora gamla Acka & lilleman fick dela på halva apelsinen!  

 

Lovade gubben våfflor till kaffet efter jobbet, gjorde en glutenfri blandning & dom blev "To die for" så spröda! inget recept, bara duttade ihop soyadryck, majsmjöl, phyllumhusk, bovete & soyamjöl  & till det visspad Alpro soyagrädde, den är galet god! om ni inte provat, gör det vet ja!! i min visspade jag ner tinade egenplockade hallon från sommaren   

 

Otroligt hur länge det är ljust nu, älskar verkligen vårkänslan som är nu!   


Försökt sova lite på kvällningen, gick inte så bra, har fått ett resurs skift på 5 timmar mitt i natten 23-04 jobbigt att börja så sent, men skönt att få gå hem kl 4!    å andra sidan gör jag hellre hela nätterna när jag ändå jobbar, & det gör jag i morrn natt  


                    Kram alla fina som kikar in!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards