frallorna

Alla inlägg under februari 2016

Av Lena - 6 februari 2016 17:03

 


Märta har bäddat på sitt vis, & ofta har hon kotte nära sej, gullstumpan  


  Bakat stor-fågelmat, ätit goda rester från igår & ute har det regnat mest hela dagen, lite uppehåll nu på eftermiddan bara.


Nu ni kollar jag på en såååååå fantastisk film!! Stolthet & fördommar från 2005 en romantisk drama som utspelar sej på kanske 1800 talet början? precis som jag vill ha det 

-Ser nu efter filmen, att den var efter en Roman av Jane Austen!! såklart!! & hennes filmatiseringar blir alltid så fantastiska  


Melodifestivalen, ja jag kommer titta lite till & från, för samtidigt är det direktsänd hästhoppning på playen, & det slår högre!  


                        Kram på er! & fin kväll   

Av Lena - 5 februari 2016 23:37


Sonen & Sam tog sej en promenad & Märta, Malte & jag sprang efter   -vänta vänta!  


 


Så skönt & inte kallt alls 



Bjöd sönerna med gulligaste flickvänner på mat mys mys, prat & skratt  



Nyvaken & yrvaken efter en Törnrosa sömn  & vad skådar mitt högra öga? jo Sam satt som förstenad & tittade på tecknad film på *mammas* telefon!!  fast ok, han gillade en burk med pärlor åxå   allt som rör sej är sååååå spännande  

 


Lärt sej ta tag i tårna! tillockmed att få in dom i munnen   


Igår hände inte mycket, jag var groggy i huvudet efter att ha sovit dåligt efter nattskiften, pömsade på golvsängen & så.


Idag desto mer kul, Sam & dom andra fina har varit här i många timmar, pratat om resor, önskningar, semester planer å så, drömma & hoppas kan man ju alltid   


Gubben jobbar nattskift & jag ser på playen sånt jag missat.

Vi har ju lixom många i vårt land, vissa kanaler borta, & idag fick vi kompensation för det under tiden som blir framöver!! massa filmkanaler!! gubben är lyrisk, film nörd som han är  jag började att se en i min ensamhet på kvällen, men nej... den var inte jag, inte många föresten som är "jag"  jag vill bara ha romantisk drama  


Nu ska jag fortsätta mitt "play" tittande i natten, se lite urgamla avsnitt av En plats i solen   



                        Kram på er  



Av Lena - 3 februari 2016 19:09

   


Svårt att sova när man ser hus solen strålar ute... så jag klev upp & vi åkte till Kyrkparken för en 35 minuters promenad, så skönt men lite kallt åt näsa & kinder blev det på slutet, bara 1 minus, hade velat haft några fler pluss  


Jobbade med en underbar kollega som alltid, ikväll en annan lika underbar! 


                                Kram på er  

Av Lena - 2 februari 2016 16:30

 Började morronen med "stor-fågel-baknin" 2 plåtar, en idag & en tills i morrn  


       


Knatade ut i det sköna vädret! 7 plussgrader som mest, eller kanske solen spädde på det lite   men varmt var det!  & tillockmed Märta var med på noterna & speedade på som bara den!!  -& galet obehagligt, för fortfarande så ligger isen under tösnön som slinker undan när man går på den   


Om en stund nattjobb 1 av 2, kul  


                                Kram på er där ute!  



Av Lena - 1 februari 2016 20:12

 


Promenad med livet som insats  brodden hjälpte föga då snön ovanpå stack iväg på isen under... som skönt är, blev det inga ramlingar & Malte gick stadigt  


Det började snöa på middan & nu har det kommit en hel del & nollgradigt.


Åååååå vilka trista inlägg det blir hela tiden, inget händer, inget som sticker ut, dagarna kommer & går, mat, promenader, jobb...

-fast jag är totalt nöjd så!!      


Kollar Solsidan, en gammal repris, kul! -då jag glömt hur det slutar   


Nu ska jag fortsätta att göra ingenting! dvs glömma städning, disk & tvätt  


                                 Kram på er  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards