frallorna

Direktlänk till inlägg 25 december 2015

Gomorron Juldagen!

Av Lena - 25 december 2015 09:53

 


På min ena sida ligger Märta & snarkar & drömmer, men vaknade till när jag hämtade kameran, men bara ett "ögonblick" hi hi ;)


 


& där ligger malte & gubben nära varandra & sover så skönt *hjärta* delar kudde *hjärta*


    Igår klippte jag mej själv & färgade håret, hyffsat nöjd, lite längre på ena sidan ha ha, får väl sjustera lite *skratt* men i övrigt kostade det bara en hundring för färgen! vilket FYND!! :)))


Nu ska jag börja med lite mat, sönerna med flickvänner & Sam såklart! kommer på lunch & så blir det en egen liten klapputdelning!


Bilder från Julafton m.m kommer när tid finns, datorn har tagit lite Juledigt! ;)


Kram på er & God fortsättning*hjärta* från ett milt, mulet & aningen blå himmel emellanåt ;) 

 
 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

25 december 2015 10:45

God fortsättning fina du!
Tycker håret blev jättebra! Och vilket tjockt vackert hår du har.
Fina hjärtan, sover tillsammans.
Själv är jag dunderförkyld igen, mår inte alls bra, men ska jobba ikväll.
Dessutom med just den kollegan som verkar ha något emot mig, suck..
Varm Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

26 december 2015 12:50

Tack fina du *hjärta* ja mitt hår är tjockt som en hästman & så förlåtande när man tuggar sej igenom & det blir både snett & vint ha ha :P

Sååååå trist med kolegan, tänk va, att dom missunsamma finns överallt... hoppas du står ut idag :o & optimist som jag är, så hoppas jag "hen" tänkt till & tänkt om & tänker på hur man beter sej mot andra, & att vikarier behövs & är där för dom ordinaries skull & bästa!!!! BASTA!! ;)

Kram & fin dag! *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

25 december 2015 10:50

God fortsättning på julen.
Härliga bilder.
Duktig du är som kan klippa och göra dig så fin i håret, själv. Måste vara svårt eftersom det mesta hänger bakom, på ryggen. Bra gjort.
Roligt att dina nära och kära kommer idag. Första julen med Sam.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

26 december 2015 12:45

Ha ha ha ja det är väldigt svårt, jag får blunda för att få saxen dit jag vill, jättesvårt att se i spegeln & klippa, för det blir spegelvänt ha ha ha ;) men mitt hår är så förlåtande, så tjockt som en hästman, så det syns inte att jag klipper snett & vint ha ha :))

Ja det blev en fin Jul & Sam fick många paket av hela släkten hi hi av oss en önskad sak & pengar till det han kommer behöva ;) kläder fick han i massor, tror han kan börja mannekänga *skratt*

Kram & fin fortsättning! *hjärta*

 
Ingen bild

so carlsson.

25 december 2015 15:42

God fortsättning på Julen önskar vi I Romme 🎄

Lena

26 december 2015 12:41

Tack!! :)) & en God Fortsättning till er!! *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

25 december 2015 21:27

God fortsättning på julen,tänker på dom andra fyra hjulen som (snart)skall tas fram från sitt ide,och håret du har ju världens bästa hår som är fint hur än det ser ut det ska du vara tacksam för inte många förunnade att ha ett sådant bra hår,färgen blev jättefin,och lilla Sam han växer å växer å han är så rund å go,tänk nu börjar dina barnbarn komma å mina dom är stora.
Ha det bra,Kram.

Lena

26 december 2015 12:35

Tack! ja du, jag längtar så jag blir snart tokig! vill ha fram husbilen NU!!!!!! blir grön av avund när jag ser husbilar som åker nu! hur mysigt att krypa in i värmen :)) Mats ser bara hur eländigt man behandlar dom då dom får åka på saltade vägar...

Ja du, mitt hår har jag fått beröm för sedan jag var liten! av alla frisörer genom åren!! det är tjockt som en hästman & har så bra lockigt fall! spelar ju lixom ingen roll om jag klipper snett & vint ha ha (vilkt jag gör hö hö ) för det syns ialla fall inte!! :))

Ja Sam växer så det knakar ;) han har upptäckt händerna nu & jollrar *hjärta* Du kanske har barnbarns barn snart?

Kram på er & God fortsättning *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

27 december 2015 13:14

Barnbarnsbarn hoppas jag dom väntar med ett tag,pojkarna går på gymnasiet å läser å det blir i 3 år så dom skall nog inte ha några barn än,å Amanda är bara 20 år så hon är nog för ung för barn, det var lite annat när en annan var ung då har man ju jobbat i familj och sett efter barn sen man slutade 7an så det är nog lite skillnad på då å nu,har varit i Bysjön å tävlat Nose Work med Kasper det var 3 olika sök å han hittade 2 men fordonssök gick sämre men det var nog mitt fel som inte hajade,han har aldrig provat på fordon förut,men det är roligt och så får ju hundarna jobba lite grand han tycker att det är roligt,en från Grängesberg kom i husbil å då pirrar det,man blir allt avundsjuk men snart så är vi där tiden går ju så fort.
Ha de bra efter allt julmat nu blir det att ta det lugnt med julmat är ganska mätt på den nu å God fortsättning.

Lena

1 januari 2016 14:21

Å vad spännande med nostävlingen! & kul för Kasper :)) har du tränat mycket? vem höll i den tävlingen? Dala hundcervise eller?

Ja du, visst är det så, nuförtiden ska skolor & studier & bra jobb ha sin tid ;) & som du säger, annat var det förr he he ;)

♥Kram till er & Gott Nytt År!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards