frallorna

Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Lite panik...

Av Lena - 20 september 2015 21:45

 

Vid halv 3 inatt vaknade jag av att Märta inte kunde vara stilla, hon bökade & gnuggade huvudet & kroppen i sängen -min första tanke var att hon sovit så mycket så hon var pigg! för att i nästa andetag sätta på lampan & se hennes ansikte helt uppsvällt! bilden visar inte verkligheten... fort fram med cortisontabletterna & gav henne en 10 mg. Hon har ätit dom förut mot olika åkommor. blötte en handuk & baddade hennes ansikte, försökte hålla henne lugn... efter kanske 10-15 minuter hade hon lugnat sej lite, efter ytterligare en stund lugnade hon sej helt, & sedan somnade hon lungt, drog sköna tysta andetag & sov som en stock till 11!  själv kunde jag såklart inte somna om på några timmar, adrenalinet var i topp en bra stund efter... 

Fy så jobbigt när något händer på en natt & inget klinik finns öppen i närheten, då står man onekligen ensam...

Lite av svullnaden fanns kvar vid lunch idag, men i övrigt är hon pigg & som vanligt. Kommer fortsätta någon dag till med cortisonet sedan trappa ner. Ser åxå hur bra efekt det har på hennes så i vanliga fall kliande tassar, nu får även dom vila  


Har en misstanke om orsaken, kan hon fått i sej för mycket zinkpasta? tassarna var väl insmorda med det & hon hade fått av sej sockorna, hon brukar spy om hon får i sej det, men inte denna gång... undra ja om det var så det var vid förra omgången åxå för 1,5 år sedan då samma sak hände, vet inte hur logiskt det låter, håller på att analysera allt   men hon hade inte ätit något främmande & inget nytt sköljmedel eller så...

 

Så kom denna Prins förbi med sin mamma & pappa på eftermiddan  

 

 

Vi eller Farfar bjöd på Farfars favoriter till kaffe  

 

Själv håller jag på att fixa om en lampa vars tyg gjort sitt, kastade det & målade stommen & nu trär jag pärlor i jirlanger lixom. hitills är jag nöjd, men ännu återstår en hel del flera moment, spännande 


I morrn åker vi till Ulltuna då Malte har återbesök hos bästa Lotta!!  tanken var, eller MIN tanke var att ta husbilen & komma hem på tisdag, men när gubben körde ner den på gården så jag kunde plocka i den, så rann orken & lusten av mej, & ingen blev gladare än hann!  känner att jag bara vill vara hemma & fixa klart rummet & lampan  & även gubben har mycket att fixa med  fast jag ångrar mej redan... nått av det mysigaste jag vet är husbilslivet  


Nåja, nu är det som det är & det blir till att packa massäck för i morrn istället.


                                 Kvällskram  

 
 
Geddfish

Geddfish

21 september 2015 09:08

Vilket ljuvligt barnbarn! Lycka!
Mina tankar igår, när jag satt på balkongen, såg alla ekipage som styrde från campingen för att åka hem, var: Så härligt att dra iväg, men så deppigt att åka hem igen och lämna den goa vagnen. Dock är hemma bäst. Oj, vad jag trivdes med husvagnslivet! Då. När kärleken fanns.
Måndagskramar till dig <3

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

23 september 2015 00:28

Tack! *hjärta*

Jag förstår er längtan som fanns, när ni drog iväg på era äventyr *hjärta* & jag känner dina minnen som du har kvar & vårdar ömt *hjärta*

Varm kram i natten *hjärta*

 
Therese

Therese

21 september 2015 16:38

Men lilla Märta <3 Stakars öden!! Tur att det gick bra och att ni hade preparat hemma.
Kram på er

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

23 september 2015 00:26

Ja uch så hemska minuter när jag såg henne & granskade ansiktet, alldeles hård i ansiktet av uppsvälldheten, tur jag hade cortison hemma...

Kramarom dej i natten *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards