frallorna

Direktlänk till inlägg 5 september 2015

Kul dag!

Av Lena - 5 september 2015 19:04


Så blev det fika med Kickan, Rob & Kerstin :)) prat, prat & skratt :)) ni är så härliga!! *hjärta*


     


Jag fick special fika, alá vegan! :)) synd at jag missade att fota mammas digra kakfat till övriga! ;)


 


Kickan hade med sej ett egensytt barn täcke till Sam *hjärta* hur gulligt var inte det då!! *hjärta*



Vi bytte lite precenter med varandra ;) Denna lilla ur söta fisk tyg skål ska jag ha i husbilen & ha servetter i!! :)) (fick servetter åxå) mamma & syster fick åxå sydda saker som jag glömde fota :( -& Lemoncurden Kickan, var to die for ;)


 

 

Hugo & Elsa fick roligt godis från England :)) där skymtar åxå mammas sydda brödkorg som hon fick :))


 


Så kul att ses!! :))


Sedan åkte jag, Märta & Malte vidare till Djuraffären för att köpa hundmat, & så gick vi en promenad däromkring, åskan började slå så mysigt & himlen var mörk åt det hållet, & sedan kom regnet, då åkte vi hem.


Här hemma var det öppen himmel!! men ingen åska :( goa vänner Eva & Sven kom förbi en snabbis, dom kunde inte ens gå in på framsidan, för det var översvämmning!! fick gå garagevägen ;) fick med mej hem från mamma alla kakor som var bakade för mej, dom bjöd jag på i all hast, då "Svenne" åxå äter glutenfritt ;) 


Nu snart blir det Atleterna, som jag gillar skarpt! skönt lixom när andra "tar ut sej" & jag kan ligga som en pösmunk -å häjja på dåm å ropa kämpa kämpa!!! :)))


Regnet vräker ner mer eller mindre hela tiden, bra för svampen som sagt, bara gården inte blir underminerad, som den blev för många år sedan...


                             Kram på er!! *hjärta*

 
 
Ingen bild

Kerstin.

6 september 2015 20:49

här var det mycket gott fikabröd å så fina presenter å vilket fint lapptäcke till lilla Sam,han ser så go ut verkar vara en nöjd liten gosse. Har du börjat packa för resan? tur att det inte blir regn för det har visst kommit en hel del neröver men dom visade sol ca 18 grader så det tackar vi för,vi kanske ses på Ullared vem vet vi skall ta in på deras camping som ligger fint i skogen en bit från affären det gick tydligen buss därifrån 3 st i timmen så då kan jag ju åka buss å gå hela dan,Ha,ha.(tror inte det).
Vi kanske ses.Kram

Lena

8 september 2015 20:22

Ha ha nej vet du vad! inget Ullared frestar det minsta för mej, har varit där några gånger, får krupp! urk :((

Men kom till Smögen vet ja!! ha ha :))vi är nog där torsd. natt & kanske freda ;) sedan vet jag ingen mer!

Vi har börjat tapetsera & inte hunnit packa alls, får bli som det blir med det, men mat för frysen har jag fixat! :))

Fint väder överallt ser det ut som & jag som vill ha åska...

Varm kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards