frallorna

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lena - 8 augusti 2015 22:48

Orkar bara beskriva vår kväll på en ö efter en heldag på sjön, vågor & galen sjö efter alla V8 båtar har tagit på mina krafter ;)

Vi min bror & kusin med fruar ankrade upp på en ö & grillade i solnedgången, ett helt fantastiskt avslut på dagen, som blev 13 timmar på sjön.

I morrn bildbombar jag & berättar mer :))

Kram kram *hjärta*

Av Lena - 7 augusti 2015 22:18

Livskvalité  Band ihop oss ute på Runn för att se Poker Runn båtarna fara omkring kvällen före starten! det dånade överallt, dom var som barn dom som körde ha ha hoppade i vågorna & hade med all säkerhet kul

Vi släppte loss & åkte in till en ö för kissning av Märta & Malte

Fikade, pratade & myste i en så ljuvlig kväll med lika ljuvlig värme

Släppte loss efter några timmar & kuskade hemåt... vi sist som alltid, tuff tuff tuff, eller dunk dunk dunk

Kom in i sundet, en smal pasage, då! -där kom ca 15 Poker Runn båtar i full kareta!! jag gapskrattade, gubben likaså & försökte backa Gullan in mot land det lilla man kan, ingen vek av på farten & alla skrattade & vinkade glatt till oss!!!    eller så tänkte dom -Stolpskott!!  ha ha ha ha...

Alltså! vilken känsla!! Närkontakt av tredje grad! ha ha ha   så fantastiskt! tycker i alla fall vi!

Hemma på vägen höll bekantas son på att burna, medans några fotade

I morrn bär det av för den stora poker Runn dagen på Runn/Ösjön/Älven, solen ska stråla, matsäck med för hela dagen & kvällen

Dagen blev fin

Kram alla fina som kikar in

Av Lena - 7 augusti 2015 11:51

Igår kom våra goa, underbara & fina vänner hit på kvällningen för mat, prat & många

skratt!

Dessären var glutenfri kaka med hallon, oatly vaniljkräm & egen gjord Nutella som enligt mej blev sååååå god!  (alá vegan såklart  )

Kvällen kom, så och vår ena son & deras son med flickvän! sååå mysigt

Nu ska vi ut på sjön om en stund, håller på att fixa mat för dagen...

... för mej blir det potatis sallad från igår & ruccolan som jag glömde då    gubbens ser snarlika ut  kaffe & bullar & hundmat & godis & massor av vatten!! för det är varmt &   lyser

Brottas med tunga minnen.... hoppas att sjön kan skingra det tunga lite....

Vår Älskade Älskade Ängla Prins

Kram & fin freda på er

Av Lena - 5 augusti 2015 22:41

Vi lämnade Öregrund i går, kolla in vilken idyll ett stenkast från havet owaw!

Hälsade först på min styvfars ena syster som bor på ett äldreboende, ja jag kallar dom båda för fastrar  pratade en stund & for sedan vidare till syster nr 2 med man...

... där gubben & jag tog en promenad med Märta & Malte innan vi anslöt oss till...

... fikabordet! gott gott, prat & skratt i värmen

Det blir enorma mängder med Hasselnötter där i år, inte mogna ännu, men jag hoppas vi ska hinna dit & plocka, för jisses sååååå goda dom är!!!

Mamma & faster

Så gick färden hemåt till slut...

... stannade i Gränby för mat & en titt i centrumet, blev en klänning till mej, har aldrig sett en så galen spegel som i den provhytten, den måste ha varit köpt från skrattkammaren på Liseberg!! eller så var den sann & jag ska leva på soppor en månad...  klänningen kommer hur som helst inte att användas denna sommar, men var så fin så jag kunde inte låta den hänga kvar & gjord i ekologisk bommul  kanske passar den bättre beach 2016!

Bjöd mamma på Allsång på Skansen på hemmvägen hem

Kvällen var så vacker & vi var inte hemma förens natten.

Dom var & är sååå nöjda med precenten

Har börjat att städa ur ett rum i tillbygnaden, kastat 2 sängar & ska tapetsera om, hittade en tapet som kostade 20 kr rullen!!  en vackert gul utan mönsterpassning så den går fort att sätta upp  Stannade på Biltenma där gubben skulle handla lite &...

... såg detta så vackra ekipage!

I morrn blir det mer hallonplockning, har hur mycket som helst! vilken rikedom, tur det, för några Jordgubbar hann jag inte med att köpa, så dom många hallonen får kompensera jordgubbarna som inte finns i frysen  & dom är ljuvligt goda!! faktiskt godare än gubbar tycker jag

Nu ska jag lägga mej vid högen framför tv:n & mysa

Kram mina fina som kikar in

Av Lena - 3 augusti 2015 19:34

Tidigt i morse startade vi färden mot Roslagen, en precent min mamma fick på sin födelsedag av oss, att sova på ett mycket vackert hotell...

... i Öregrund med vackraste utsikt från en stor balkong & så fint & mysigt rum :))

Checkade in dom, gick tillbaks till husbilen & åt mat, sedan gick vi ner till hamnen & satte oss på en parksoffa...

... & jag gick & köpte glass åt oss :)) Malte & Märta fick en egen kula päron ;)

Så mycket att titta på, väldig trafik på båtar! en del snabba endra, kanske dom laddar inför Roslagsloppet som går av stapeln på onsdag? häftiga är dom i alla fall att se & lyssna på ;) Denna stooooora båt kom åxå in, hade lite bestyr att få till det, kanske 20 meter lång & så bred, owaw!

Flanerade efter en lång stund vidare på kajen & vidare genom vackra gränder & till slut tog vi en kvällsmacka utanför husbilen *hjärta*

Nu har dom instalerat sej på sitt så vackra rum som gick i grönt ;) får äta fin Hotell frukost i morrn & sedan ska mamma & jag kolla 2 affärer som vi glömde idag ;)

Sedan vidare mot nya mål i morrn!

Så trött, ska faktiskt redan lägga oss därbak & kolla tv & kanske somnar vi innan vi vet ordet av :P synd på en sådan vacker kväll & snart kommer den där bedövande vackra solnedgången, få se om jag orkar se den ;)

Kram kram *hjärta*

Av Lena - 2 augusti 2015 22:42

Alla plockar mängder med kantareller, utom jag, där jag går har dom hitills varit så små så :( men idag bidde det några med hem :))

Små baby Kallar fans det gott om :))

För en gångs skull gav jag mej efter en liten stund, annars har jag mycket svårt för det, går & går av ren nyfikenhet & i tron om att hitta määäängder av Gyld bakom nästa knut ha ha ha ;) & så vipps har flera timmar gått... :))

Klädd i en hel trasig & fläckig tröja (fattar inte varför jag har den kvar? gahhh ;) ), ingen bh så bröna hängde vid naveln, trasiga brallor & jag vet inte vad, kom ut på vägen, halvsprang mot bilen, inte kunde jag väl möta någon på dom få metrarna??

-jo tjena... där kom en härlig bekant som flyttat till en annan by, länge sedan vi sågs, försökte skyla mej med korgen ha ha & hälsa på hundarna utan att visa framsidan på mej *gapskratt* ja inte för att han brydde sej, men för en gångs skull kände jag mej för eländigt lumpen mohaaaa :( Skrattade & pratade en stund, så kul att ses!! :))

En lugn dag, skurar lite till & från & sol lika så, något litet muller i fjärran som inte blev mer.

I morrn blir det kul! ;)

Kram alla fina som kikar in *hjärta*

Av Lena - 1 augusti 2015 23:02

Så satt vi i Gullan igen, ut på nya äventyr. Åkte vägen förbi Torsångs cafe, tänkte en glass, Märta & Malte gillar verklgen att bara sitta & titta på allt vi åker förbi ...

... men på röda cafet var det fullt med båtar...

... & på gula cafet rakt över älven var det åxå lika trångt, så vi kuskade vidare till...

... Motormuset iställe, där har dom åxå glass, har du portmonän sa jag till gubben, nej jag har ingen, har inte du din med? -ja där stod vi utan pängä!  bidde ingen glass den här gången

kuskade vidare i solen, ut i Lillälva som vi säjer, där kom en båt & svichade förbi... men vände om i farleden & kom emot oss...

... nej det är inte sant!! min vapendragare & vän var det ju!!  gisses så kul att ses, höll ihop båtarna & pratade på en stund, härligt!!

Så for dom vidare, fort fort & vi tuffade i maklig fart vidare...

... till Hällorna, en så vacker plats, det var hyffsat lungt & vi fikade & åt mat, sedan hände nått, vinden vände & det började blåsa som bara den...

Min brors/frus båt slet sej, dom kastade sej i den & min gubbe hjälpte till att hålla den medans dom drog sej ut... pust...

... det syns inte på bilden hur stromigt vattnet var...

Jaha, i med allt i vår båt, lade min mobil i väskan, gubben lastade i den, vi funderade på hur i hela friden vi skulle komma iväg utan att Gullan blev skadad av stenhällen... DÅ! gav även vårt ankare upp & hon var lös! nu var goda råd dyra   gubben kastade sej i, jag höll i repet tills han firat ut sej & där for han iväg -by by

Kvar stod Märta, Malte & jag & mobilen i väskan på Gullan -jo tjena!

Han försökte gå in längre bort vid en brygga, men det blåste för hårt...

Vi kunde inte prata med varandra, det blåste så högt, men jag började gestekulera till honom, som charader  att jag skulle GÅ genom skogen till andra sidan & han skulle åka runt, för där var troligen lä... efter en stund kom en -tummen upp därutefrån

Malte, Märta & jag gick... å shit pomfritt vilken terräng... men det fanns ju inget val, genom ett träsk typ, kom fram till andra sidan, han såg mej inte!   så frustrerande! till slut fick han syn på oss, där var det lungt & han kunde stänga av motorn & vi kunde prata, men inte komma i land, vi enades om att vi skulle gå till änden av ön, där fanns en lång brygga på en tomt.

Traskade vidare i den mest äckliga terräng, kom förbi en vänlig familj, dom tyckte vi kunde stanna kvar hos dom ha ha  hade bara en liten badbrygga, så där kunde inte Gullan lägga till, skrattade & sa att jag skulle bara korsa deras tomt för att ta oss vidare till en brygga längre bort

Gud så skönt när vi såg honom!!!

Märta & Malte var trötta, jag plockade hur många fästingar som helst på dom!! som kröp på deras kropp, än har jag inte kollat genom mej, tycker det kryper överallt...

Invirade somnade dom på väg in till hamnen...

Vi åkte in till hamnen då mörka moln hopade sej, men något regn blev det inte, har båtarna bredvid varandra nästan, så vi satte kvar länge & pratade...

... matade änderna för fulla muggar!...

... & även pippisar av olika slag

Så blev det hemfärd i solnedgången som var så vacker...

... & Gustav Vasas dass lystes upp så fint av kvälls solen

Otroligt mystisk himmel på hemvägen, så vacker...

... & här hemma var den orange.

Kom hem vid halv tie, åt mat & sedan somnade dom 3 på golvsängen, själv läste jag några kapitel i en bok jag fängslats totalt av!!

Nu ska jag ansluta mej till övriga skaran.

Kram & godnatt

Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

<<< Augusti 2015 >>>

Prinsessan Märta Louise!

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"