frallorna

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Söndag på tur...

Av Lena - 16 augusti 2015 22:05

       


Malte & jag tog en halvtimmes promenad vid kl 9 i morse då Märta & gubben sov, gick en så fin väg, Malte är faktiskt lite osäker med bara mej med på okända marker, det syns på honom, en hund skällde & Malte ville bara bort bort bort från honom! tittade ängsligt på  mej ;) 

Det var det bilar på stora vägen, vi stördes inte, men jag tror alla stannat kvar i Sälen tills i idag på morronen & började sin resa hemåt vid ca 06.00 & framåt ;) & precis alla hundratals & åter hundratals hade såklart cycklar på taket eller där bak :P Malte tyckte det var spännande att sitta & titta ut en stund ;)

Lämnade Sixten & Lima & åkte till Sälen



Kom så till den plats vi brukar vara på, inte många blåbär där i år & många kart ännu, ca en plockare full blev skörden, men jag är inte bitter!! för oj så vi myste på där uppe *hjärta*


 


Malte var hur galen som helst! ha ha ha, rullade sej & tokade sej ;)


 


Gulligaste Rullmannen i hela världen!! :))))



Vitmossan var hård & vass, så Märta tyckte det var jobbigt att gå, stumpan, hennes tassar mår inte så bra, så hon blev buren en bit.


    


Åkte en bit till på skogsvägen, där tog vi en skön paus, & vädret är bara helt underbart! Malte fick ett tok fnatt...



... & fick ett rull fnatt i gruset :(...


 


... -nääääääj ropade "pappa" men Malte hade döva öron & tyckte bara att allt var såååå kul!! :))) efter rullningen fick han & "Märta nyfiken" följa med en bit in i skogen & rulla av sej gruset i mossan ha ha ;)


   


Sedan blev det Oatlys vanilj havreglass & nyplockade blåbär i värmen, hur gott var inte de då! 2 portioner delade vi på ;)


   


Pinnlek & mys, innan vi drog iväg efter några timmar *hjärta*  


Tack för den här gången fina platsen i skogen *hjärta*


 


Stannade till på en plats där jag brukat kunna plocka lite Hjortron, inga mängder, men alltid några dl till en liter, men i år fanns bara några få som jag tog med till "huset" & vi delade på.



Kollade kartan innan vi åkte från fjället till Särna by, bestämde oss för Malung & sedan Värmland i alla fall, som ju var min plan 1 ;)



Tänk va, redan så städat & fint efter cyckel Vasan vid starten! snabba ryck må jag säja, inte en enda papperstuss såg vi! ;)


       


Hittade en jättefin rastplats i Malung vid älven, gubben promenerade med Malte medans Märta & jag lagade mat ;) blev helt ala vegan & såååååå gott!! :))

Efterätten blev banan sockerkaka med mera blåbär & vaniljsås :))



Ja så for vi vidare för att leta på en sovplats, hamnade i Tiomilaskogen på en Vägverkets rastplats, en jättefin en!


Läser en spännande Roman i veckotidningar, har sparat ihop så jag kan läsa alla 7 avsnitt i följd ha ha ;),blir så nyfiken, bara läser & läser alla stunder jag kommer över he he , men snart är den slut :(


Sett på 1:ans nya Norska serie Mammon, gösses va bra!!! 


Nu ska vi strax så sista kvälls kissen, sedan ska i alla fall Märta, Malte & jag sova, gubben kommer med all säkerhet kolla någon timme till ;)


I morrn blir det ack Värmeland du sköna!! :))


                           Gonatt från oss *hjärta*  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards