frallorna

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Skogen...

Av Lena - 12 augusti 2015 19:09


Gubben fortsätter sitt pulande & inlastning av virke under tak



Mina föräldrar kom hit & plockade röda vinbär vid lunch tid, med sej hade mamma en blomkåls soppa hon just kokat till oss :)) så god så jag nästan svimmade, den godaste jag ätit i hela mitt liv... magisk, fantastisk *hjärta* i morr ska jag prova på en efterapning ;) gjort många soppor i mina dagar, många goda, men denna var speciell, kanske dillen som gjorde den :))



Min goa granne, vän & jag åkte iväg till skogen för svamp plockning :)) hittade en hel del! vi hade ett ställe från förra året vi var så nyfikna på, men vi hittade inte tillbaks!! ha ha ha... tänk att man måste komma ihåg att märka ut allting nu för tiden *skratt* ;)


   


Men fler andra satt & väntade på oss som tur var!! :))



Såg många torn av dessa svamp ansamlingar, undra om dom var delikata, goda & ätliga?? ;)



Klöv en stor Melon, blev fest för Malte som äääälskar vattenmelon! Märta var inte intreserad av den idag ;) tog med flera skivor till skogen som jag hade på ett frysblock, till Eva & mej som vi svalkade oss med mellan letandet ;)



En underbart vacker & varm kväll har vi nu, väntar på att gubben ska komma ner & äta Oatly vanilj glass, & blåbär som jag åxå handplockade idag på svamp turen :))


                    Kram mina fina som kikar in *hjärta* 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards