frallorna

Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Lena - 29 juli 2015 23:22

   


Lufsat runt vid Romme en stund efter att vi handlat en del i stan... 


 


Vi har sett denna troligen en Lamborghini i stan 2 gånger nu, den väser när den drar iväg, sååååå häftig!!!!! -undra om an kösta nå då?? mohaaaa ;)


Haft kafferep här hemma, mina föräldrar var här & plockade röda vinbär & så kom svärgubben ner för en kaffetår.


Har köpt hundmat på Vettris, hur idiotiskt det än är när Maltes hud/kropp gör uppror, så har jag bestämt mej för att byta fodret till honom, får för mej att det han haft inte är bra för honom... detta jag valt nu tror jag på, ett allergifoder som åxå läker huden & är glutenfritt, helt mitt eget val, hoppas min magkänsla är sann, Vettris har bara bra personal, men idag var det lite mycket för dom att göra, trasiga hundar som kom in akut, hade velat diskutera fodret, kan göra det senare, köpte en liten säck till att börja med, & föresten ska Märta åxå få prova det. Byter från Royal till Specefik.


Baddat Maltes fläckar & tassar & Märtas åxå, djursköterskan tyckte jag kunde stryka ett tunt lagen cortison på blemmorna som inte är öppna sår, ett evigt pysslande just nu.


Sett filmen Conair med Nicolas Cage, väldigt bra & lite jobbig ;)


Ingen ordning på torpet här, semestertiderna går till historien ha ha ha vaken hela nätterna, eller gubben till ca 02-03 tiden, men sover desto längre på morronen ;) jag "bara"till ca 01 ;) & vaknar tidigare & tar morron pinken med Malte ;)


Nu ska han strax få slå sista nattdrillen & kl är 23.55


               Gonatt mina fina bloggläsare *hjärta*



Av Lena - 29 juli 2015 00:01


Blev lite kalas för ena sonens flickvän här hemma idag, lite gotti gott gott & kaffe med paket ;)



Klippt rent Malte vid nästan alla sina fukt exem & dom är inte få, hjälp så han ser ut, dom flesta under magen & nu har det blossat upp på rumpan åxå, & dom kommer så fort, badar i klorhexedin shampo, baddar med klorhexedin servetter & baddar med ren klorhexedin... fy vilket elände, & i morrn blir det mer klippa av.

Fönat honom torr & smort tassarna med zink pasta.

När han ser mej komma med den stora tuben med servetter, så lägger han sej på rygg, för han tycker det är sååååååå skönt att bli tvättad på alla blemmor

Skulle ha klippt honom tidigare, men men, nu är det som det är...

Mins hur eländiga fuktexem Petrus hade på sina kinder, honom rakade vi av all päls i ansiktet på somrarna...

I morrn ska vi in till gubbens omklädnings skåp på jobbet & hämta rakaparaten han har där & raka Malte i huvudet, ser att det börjar blossa upp där åxå :(( får se hur såren reder sej, kanske behöver han något inflamations dämpande...

Samma visa förra året åxå, men då på hela kroppen...

Om han acepterar att bli rakad, så kanske jag kör lite överallt där han har tät päls...



Kväll & båda sover, gubben kollar någon action med för mycket skjuta & elände för min smak :(


Så jag ropar strax hit John Blund istället *hjärta* 


                         Nattkram *hjärta* 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards