frallorna

Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Lena - 29 juni 2015 20:31


Så hamnade jag hos samma underbara tandläkare som i januari när första tanden åkte :(

Denna gång gick inte tanden att rädda oavsett om jag önskat... en spricka stor så man kunde se den med blotta ögat ända ner till roten, mycket mysko att jag inte haft något gnol innan...

Natten var en plåga, ringde Jouren på en gång dom öppnade vid 08.00 & fick tid 10.50, fick komma in på en gång, sköterskan tog röntgen, knappt så det behövts ;) det var en infektion vid den åxå, det visade hon mej, hon är enorm att tala om allt hon gör & visar! nåja bara att dra ur, pust pust... Hon bedövade väl, men fick ändå ge mer 3 gånger extra, då infektionen hämmar bedövningen.

Oj oj så hon kämpade, rötterna spretade & allt satt som berg, inte alls lika enkelt som förra gången... pust... trodde hjärnan skulle följa med... pust... så kom allt, & rötterna var så fula & luktade apa! -vilken tur att jag fick hjälp!  gjorde en luft koll så att inget var öppet upp i bihålorna, det var ok som tur var.

Orsaken till att tänderna går snder för mej är: -att jag pressar ihop käkarna så hårt  på nätterna att tänderna spricker... har ju en mjuk bettskena, hon tyckte jag skulle skaffa en hård istället, så så måste det bli...

Nu i höst ska jag byta till Karin Stoor, byta Privat Tandläkarmotagning helt, till denna, har redan pratat med dom ;)



Kände att jag ville iväg, så vi packade husbilen bara lite spontant & drog, först för att fylla på gasol....



... sedan till Ica Maxi & handlade lite gott! snacka om att bli överaskad!! där fanns nu Oumph!! fantastiskt gott (köttliknande) gjort av bara krav-sojabönor :)) nu är det inte så att jag vill ha kött eller nått substitut som är liknande! men det är fantastiskt när det kommer snabb rätter som är så goda!! :)) & är ni veganer eller vegetarianer så prova på detta!!! :)) owaw... ;)



Åkte vidare, gjorde mat i Hofors, & nu har vi hamnat vid Hemlings stugan strax utanför Gävle. Sover här i natt, jag är så trött så jag kommer snart att svimma, bara jag hinner med Barnmorskorna i East End först så ;) tror det är ikväll vill jag minnas. 


Sonen bor hemma & ser om hus & katterna! det blir bara en snabbtur för oss.


Har inte ont efter tanden, det hade jag inte förra gången heller, skönt, eller hitills är kanske bäst att säja ;)


                            Kram kram *hjärta*

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards