frallorna

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Lena - 24 juni 2015 20:16


Såhär såg et ut i morse efter att jag gick ut hit på altanen vid ca 2 inatt, så varmt inne så jag höll på att flöt bort... bara jag & fågelkvitter, så ljuvligt, & inte en enda mygg! nu ska jag göra iordning sängen för att sova i & inte "bara" för det vackra & estetiska he he ;) bädda i ett täcke & lägga på lakan, ifall? natten blir lika varm inne ;)



Så packade vi i fika & åkte till Pärlan second hand, eller jag gick in dom andra stod i skuggan & väntade utanför ;)



Fyndade ett såååå vackert vadd täcke modell barn, tänkte ha i en av hundbäddarna! :)) det fanns bara 1 grytlapp, men ack så söt, den kunde jag bara inte springa förbi ;) & 2 gamla romaner av Viveca Lärn, har börjat med en, precis i min smak :))



Åkte vidare en lång tur, över ängar & vårt genuint vackra Dalarna, innan vi kom till...




...hamnen igen & vovvarna fick ett skönt dopp!!...



.. vilade en stund efter en liten promenad & kollade på hamnlivet, medans gubben fixade med Gullan.


  


Fin fina grytlappen, den syns bättre här ;) & så lade jag först täcket i frysen & frös bort alla kvalster ;) sedan lade jag på det, Märta tog plats! tycktes gilla det, samma med Malte...


Så satt jag här vid bordet på alltanen & kollade i datorn, tittar på bädden, & vad ser jag??? jo någon har kissat på täcket så det blivit en pöl i det!! -va??? ingen av dom har någonsin gjort något sådant i hela sitt liv tidigare... eller doftade det något mystiskt tro??? ingen av dom har badat länge i vattnet, bara doppat sej, så jag tror inte på någon urinvägsinfektion... ajabaja lingon maja sa mamma till Märta! :P för jag tror på henne fniss ;)


Nåja, nu har jag handtvättat det noga! & hängt varsamt över 3 stolar, få se hur det blir... rent i alla fall ha ha ha ;)


Såg förra avsnittet av Barnmorskorna i East End på förmiddan som jag missade förra måndagen, vilket sorgligt avsnitt... strax kommer nästa, älskar serien *hjärta*


Samma värme & sol idag åxå, helt underbart!! :)))))


                    Kram på er finingar *hjärta* 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards