frallorna

Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Några dagar,,,

Av Lena - 4 juni 2015 22:39

  


I måndags åkte jag ju med arbets kolleger till en så otroligt vacker levande Fäbod, så långt in i skogen man kunde komma...



... vi skålade in festen & skrattade sedan så in i vassen mycket man kunde, vi hade så kul så jag vet inte vad!! :))))))


 


2 av mina fina fina kolleger *hjärta* 


   


En så vacker & helt underbar dam vid namn Donna fick följa med en matte, så försiktig, så osynlig i sitt sätt, så mjuk & magisk, man fick be om en puss, jag fick en *hjärta* 


 


Kvällen med sin fullmåne var magisk, & John Blund kom först vid kl 02.30 :)))




Jobbat en natt, vacker natthimmel efter regnet..

.

 


Svanarna är många på åkrarna omkring här, just här hällde regnet ner, vilket inte bekom dom det mista ;)


 


Idag har vi gått en Romme promenad som omväxling, vädret skulle vara fint hela dagen, men lagomt när vi kom till bilen kom regnet med besked! dock bara lokalt, som tur var ;) 



Mors Dag har åxå passerat, jag fick denna *hjärta* av ena sonen med flickvän, en ny epok i livet väntar snart *hjärta*


Förutom promenaden har vi varit hemmavid, dörren öppen ut på vår underbara altan, kollat lite missade program på playen & så. 


Bloggen har fått stå tillbaks lite, inte hunnit med den, har egentligen så många bilder jag ville ha med i inlägget, men ibland blir det inte som man tänkt ;)


I morrn blir det kalas!! :)))


                Kram på er mina fina som kikar in *hjärta* 

 
 
Ingen bild

Di

5 juni 2015 07:02

åh grattis!! Vad roligt och härligt med fina arbetskollegor❤️kram

Lena

5 juni 2015 22:34

Tack! ja det ska bli såååå spännande & mysigt *hjärta*

Att arbets kollegerna är bra är a & o på en arbets plats, jag har tur, älskar alla som jobbar där *hjärta*

Kramarom dej *hjärta*

 
Comsi comsa

Comsi comsa

5 juni 2015 09:08


Tittar in med en fredagskram ♥

http://egopyret.blogspot.com

Lena

5 juni 2015 22:32

Tack snälla! :)) då skickar jag en sömn kram till dej & en lördagskram för morrondagen! :))

& kramarom dej nu *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

5 juni 2015 17:24

Så roligt att det blev lyckat, det syns på bilderna.
Många vackra naturbilder också, mysigt.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

5 juni 2015 22:31

Tack! ja det blev en så lyckad kväll med underbara vänner *hjärta* sådant man lever länge på!

Kramarom dej *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

5 juni 2015 20:21

Lyckost dig som fick komma till en sådan fin fäbod,vet du att varje sommar så längtar jag till en fäbod,som barn var jag med min mormor i Högståsens fäbodar i Orsa på somrarna och det var en ljuvlig tid,gissa om jag längtat till den tiden,men i dag så ser inte Högståsen ut som den gjorde då vi har varit dit och tittat och man blev så besviken,det var inte en fäbod längre så synd,sitter just nu i uterummet och skriver helt underbart har även besök här av 12 tassar.Kram

Lena

5 juni 2015 22:30

Ja du, knappt så man trodde sina ögon, den var bara såååå vacker, & levande! nu i helgen kommer kor, kalvar, getter & kanske får, den är jätte stor & hela fäbon är inhägnad, & alla gårdar är åxå inhägnade med järsgårdar.
Det är försäljning hela sommaren av ostar osv som görs där.

Vi sitter ute ännu kl 22,30! fortfarande varmt på altanen, men gösses vilken mygg invasion!! som tur var har dom svårt för att hitta in ;) men utanför blev man fullbiten på 2 röda sekunder! :( vi njuter in i det sista av värmen & det vackra, för det blir visst regn i massor både i morrn & i övermorrn :((

Kvällskram på er *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards