frallorna

Alla inlägg under mars 2015

Av Lena - 12 mars 2015 19:35

     

Bilder från igår, mobilen & jag är inte överens, därför inget bloggande igår, då alla bilderna låg där.


Igår tog vi en förmiddags prommis i Romme, sedan iväg till Ikea & lunch med bästa Cissi, hem & ut igen på en runda i byn, sedan jobbnatt & nu strax iväg på jobbnatt nr 2.


Försökt att sova på förmiddan, men Märta ville ut & sola på trappen hela tiden, in & ut & in & ut, hon kraffsar tills hon får sin vilja igenom & sömnen blev aningen hackog ;) dom solade inne åxå i köket, men värmen där fick väl henne at vilja ut & svalka sej he he Malte vafoglig som vanligt ;)


Ja ja, det är bara en natt till & trött på nätterna är jag aldrig!


                       Kvällskram på er *hjärta*

Av Lena - 10 mars 2015 22:59

 

I väntan på att stormen som jag tyckte det var, skulle bedarra, vet inte vindstyrkan  men träden stundom låg nästan ner, så myste Märta i värmen vid elementet, vi hade tänkt sol & en Rommevända i repris...

 

... men istället för att bedarra så ökade den bara, vi går absolut inte ut i byn här, tegelpannor ramlar ibland från ladtaken när det blåser & grenar knäcks, men Trollen nojsade på & busade lite lungt på golvsängen med varandra  

 

Men så fick jag för mej vid 3 tiden att den bedarrat, så vi for iväg, tog tjockare täcken på, & dom satt inte i vägen, för bedarrat hade den inte...

 

... & täckena hade suttit bra på om jag satt om ben banden åxå  här blev det nakna rumpor i stormen  blev bara 20 minuter, sedan dånade det i mitt huvud en bra stund efter vi satt oss i bilen  

Ett stort plan lyfte, hujeda mej tänkte jag, men det gick galant!  


I morrn ska jag "luncha" med min goa vän   hon som jag jobbade åt & hjälpte med allt i 6 år, hon som var medecin förgiftad i 8 år, bestulen på så många år av sitt liv, bedrövligt... men nu jobbar hon, blivit sambo, är så lycklig & livet leker    


                     Kram på er mina fina som kikar in  

Av Lena - 9 mars 2015 22:55

 

Åkte till Romme & gick en sol promenad, men tur vi tog småtäckena på, för jätte varmt var det inte, blåste lite nordliga vindar, trots en strålande & helt underbar soooooool  

 

Nos nos nos nos....

 

... å galopp & hej å hå!  

 

Idag behövde vi inga tossor på, för det är sandmark i motions spåret, så det var torrt & mjukt  


Fixat Pass, en London rutt är på planerings stadiet  gjort den godaste Lasagne någonsin sådär på en höft, owaw säjer jag bara, helt vegansk, så krämig & ljuvlig så jag åt nästan ijäl mej  


Nu strax sängen


               Kram & gonatt mina fina  

Av Lena - 8 mars 2015 23:53

 

Så hade jag klockan på ringning, missa Vasalopps starten ville jag inte!...

 

...dom andra var tröttmössor & brydde sej inte ett skvatt i att jag satte på tv:n...

 

... såpass engagerad att jag hade både tv & Playen på, där jag kunde följa Rickard Olsson i spåret, attans va kul & rolig han var åt alla, riktigt underhållande  kollade mer där han körde än på tv:n  ...

 

... Malte vaknade till efter ett tag & ville ut & göra morron toaletten, sedan somnade han om...

 

... blött i spåren & duggren i morse hos oss

 

Min systers man åkte Vasaloppet för första gången idag, mycket vältränad! här "ljusblå" till vänster med sista siffrorna 44 -Heja heja Tony & GRATTIS till bedriften! pratade med honom på kvällen, han var helt ok i kroppen & pigg i knoppen  men spåren var vidriga & glidet var noll, hoppas du är lika pigg i morrnbitti när du ska till jobbet   Min syster följde loppet vid sidan av & kunde smsa mej & berätta hur han låg till & när han kom i mål så jag kunde se honom "live" på mål kameran!  

 

Inga promenader gjorda alls idag, gosat & nojsat på golvsängen

  Kom på att auktionen inne i stan pågick, hade kollat in en klocka jag var sugen på, nämde de för gubben & som tyckte att vi skulle åka in & kolla på den, hopp i bilen, han in precis tills när den skulle klubbas, jag tyckte vi skulle sluta vid 350, men gubben sa höj!  Väl hemma gillar jag den inte alls, & klangen den har är inte så vacker som jag önskat...   & jag vill inte alls ha den kvar!  även om den är liiiiite söt i alla fall  nåja, den får väl sitta tills jag hittar någon bättre.


Nu är det strax sista kissen & sedan sovdax.


                          Kram mitt i natten  



Av Lena - 7 mars 2015 15:54

 

Igår blev en lång dag på väg, först en promenad vid Biltema där gubben hade ärende...

 

... torr asfalt, men Prinsessan skulle plöja i snön  ...

 

... när gubben kom ut gick jag in & köpte en "snik fika" bulle & kaffe för 5 kr & överaskade honom med!  ...

 

... får vi åxå smaka eller?...

 

... under tiden dom fikade gick jag in på Apoteket & handlade lite förnödenheter, ben lindor & kopresser, hade värdecheckar så det bidde BARA 8 kr för allt!!  lindar 2 varv med lindan runt benet, då sitter strumpan eller påsen fast kanon runt tassen på natten när vi gör salv inpackningarna ...

     

... så ringde sonen, ville ha hjälp med att lasta & köra hem en frys/kyl från Elgiganten, & medans vi väntade på deras baksida tog vi promenad nr 2, åxå den på asfalt, jo föresten! på Elgiganten slog jag till & köpte en.... kommer senare...

 

... så lyftes kyl/frysen ur &...

 

 

... & vi tog promenad nr 3! denna gång på både betong & asfalt  dofter & nya miljöer är det bästa dom vet...

 

-Vi vill in!!!!! hi hi nåja, vi åkte hiss till Maltes skräckblandade förtjusning  


Ja så blev gårdagen, ett flängade hit & dit, men kul  


Idag med spänd förväntan...

 

... packade vi upp & provade nya kaffebryggaren, en Mocca Master  

Ska vara kaffebryggarnas Rolls Roy & det var den åxå, vilken skillnad mot den gamla Bochen för 150 kr vi haft, som jag förbannat i år, beskt & eländigt har jag alltid tyckt, men med denna lent, mjukt & alldelens alldelens uuuunderbart!!  men billig var den inte   Det ska bli ett sant nöje att KASTA den gamla!!!  


Idag har det blåst så in i norden, slaskigt, lite regn, blött & grått, så vi har bara kurat inne på golvsängen hela högen, kollat tv, Nya arga snickarn, kul, Lyxfällan & olika Englands program om att emigrera till vackra platser, älskar dom, gjort god mat & druckit kaffe förstås  

 

Så här somnade Malte i förrgår kvällst, nerbäddad tätt nära mej, på andra sidan en Prinsessa lika nära  


Melodifestivalens andra chans kväll, inte så spännande, men ska väl antagligen kolla ändå.


I morrn bitti har jag klockan på ringning, ska självklart se Vasalopps starten! & följa det, min systers man är med, lär nog inte se honom  hoppas benen håller i alla nerförsbackar för folket, i snö möljet som ska bli av värmen...  


               Kram kram & fin fortsättning på lördan!  

 

Av Lena - 5 mars 2015 22:22

 

Satte på *oss* skorna & gick en kletig Rommeheds promenad i soooool....

 

... när Märta sett något, i detta fall en hund, då blir hon förstenad & kan stå precis hur länge som helst & bara titta  ibland lite pinsamt & man får dra henne därifrån...

 

... den mesta snön har smält bort från fältet, skönt!

När vi var i änden av denna plan, så kom en Polisbil & stannade, skulle rasta 2 Polishundar, jag var såklart inte alls rädd fast dom fick springa lösa på åkern en stund...

 

... utan vi tänkte sätta oss i Paviljongen en stund, sola, äta lite godis & njuta, då jag får se en tjej en liten bit bort, som hade en halvstor hund som rejsade på för fullt, men i nästa andetag så hade hon satt sej med den på huk, jag tog för givet att hon hade koll, vi har precis satt oss på trappen, jag kollar till hennes håll, hon fipplar med telefonen tror jag & i samma ögonblick sticker hunden som skjuten ur en kanon mot Polis shäfrarna, hon vrålar, Polisen vrålar & hundarna vrålar, allt blir bara kaos... jag ser inte vad som händer, det är träd & en häck för, men tumult uppstår, jag blir skärrad & springer med Malte & Märta mot våran bil som står bakom oss, samtidigt som jag fipplar på denna i fickan   min trygghet om någon skulle komma springande emot oss, om den hjälper? vet inte för jag har aldrig behövt prova...


Efer en stund ser jag tjejen gå därifrån bortåt med hunden, Polisen har fått in en av hundarna i bilen & den andra får leka en stund till.

Vid bilen tänker jag att vi kanske ska ta en liten vända till, då jag ser tjejen komma gåendes emot oss & hunden är lös... hon går in på Dala Hundcervise...

Om en hund smiter är en sak, men att ha sin hund lös i tätbebyggelse & man tydligen inte har hundra koll på den, det är respektlöst!! basta!! & vi åkte hem.

 

På eftermiddan kom denna ljuvliga tjej Freja bebis   förbi, med...

 

... storebrossan Sigge!!  

 

Alltså jag dog nästan!! galet söta båda 2, men lilla valpen Freja tog för sej på ett så tok gulligt valpigt vis så jag nästan svimmade av kärlek  utan tvekan hade jag kunnat adopterat båda 2 på studs!  fast det hade inte Malte gillat  & inte deras matte & husse heller för den delen  



Host host, snörvel snörvel & pust pust fortfarande  


                               Kram på er  

Av Lena - 4 mars 2015 16:46

 

Åkte in till djurbutiken för att kolla runt på skor åt våra 8 röda tassar...

  ... spännande tyckte M & M  & dom enda som passade våra tassar var dessa typ ballong tossor...

 

... funkade kanon ju! dom ramlade inte av hur dom än bökade på  ...

 

 

Färgerna var enligt storlekar & i våra fall föll det sej så bra att dom matchade kläderna!  

 

Följsamma & inte alls ivägen, dom traskade på som vanligt  

 

Tror inte geggvägarna i byn är bra alls för dom röda tassarna, så tills vidare kör vi med dessa.


Tassbad i klorhexedin champo & smörjer med Kung Markattas kallpressade Kokos olja  & så nosvecken förstås som åxå är röda  


I morrn ska vi få sol säjs det, iså fall tänker vi åka till Romme & mysa på lite, med tossorna på såklart  


            Kram på er mina fina som kikar in  

Av Lena - 3 mars 2015 22:28

 

Bild från 2011, myste i solvärmen från en pulka på åkrarna, minnen...


Inget har hänt idag, byapromenad & lite så, i övrigt bara varit innomhus.


Trött & slut, kram & gonatt *hjärta*

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards