frallorna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Igår & idag...

Av Lena - 7 mars 2015 15:54

 

Igår blev en lång dag på väg, först en promenad vid Biltema där gubben hade ärende...

 

... torr asfalt, men Prinsessan skulle plöja i snön  ...

 

... när gubben kom ut gick jag in & köpte en "snik fika" bulle & kaffe för 5 kr & överaskade honom med!  ...

 

... får vi åxå smaka eller?...

 

... under tiden dom fikade gick jag in på Apoteket & handlade lite förnödenheter, ben lindor & kopresser, hade värdecheckar så det bidde BARA 8 kr för allt!!  lindar 2 varv med lindan runt benet, då sitter strumpan eller påsen fast kanon runt tassen på natten när vi gör salv inpackningarna ...

     

... så ringde sonen, ville ha hjälp med att lasta & köra hem en frys/kyl från Elgiganten, & medans vi väntade på deras baksida tog vi promenad nr 2, åxå den på asfalt, jo föresten! på Elgiganten slog jag till & köpte en.... kommer senare...

 

... så lyftes kyl/frysen ur &...

 

 

... & vi tog promenad nr 3! denna gång på både betong & asfalt  dofter & nya miljöer är det bästa dom vet...

 

-Vi vill in!!!!! hi hi nåja, vi åkte hiss till Maltes skräckblandade förtjusning  


Ja så blev gårdagen, ett flängade hit & dit, men kul  


Idag med spänd förväntan...

 

... packade vi upp & provade nya kaffebryggaren, en Mocca Master  

Ska vara kaffebryggarnas Rolls Roy & det var den åxå, vilken skillnad mot den gamla Bochen för 150 kr vi haft, som jag förbannat i år, beskt & eländigt har jag alltid tyckt, men med denna lent, mjukt & alldelens alldelens uuuunderbart!!  men billig var den inte   Det ska bli ett sant nöje att KASTA den gamla!!!  


Idag har det blåst så in i norden, slaskigt, lite regn, blött & grått, så vi har bara kurat inne på golvsängen hela högen, kollat tv, Nya arga snickarn, kul, Lyxfällan & olika Englands program om att emigrera till vackra platser, älskar dom, gjort god mat & druckit kaffe förstås  

 

Så här somnade Malte i förrgår kvällst, nerbäddad tätt nära mej, på andra sidan en Prinsessa lika nära  


Melodifestivalens andra chans kväll, inte så spännande, men ska väl antagligen kolla ändå.


I morrn bitti har jag klockan på ringning, ska självklart se Vasalopps starten! & följa det, min systers man är med, lär nog inte se honom  hoppas benen håller i alla nerförsbackar för folket, i snö möljet som ska bli av värmen...  


               Kram kram & fin fortsättning på lördan!  

 

 
 
Ingen bild

Anna G

7 mars 2015 17:21

Mycket promenader, och vad det ser bart och härligt ut!
När min "gube" går på Biltema & Clas Ohlsson har jag med mig en roman.
Då blev det gott med en kopp kaffe med den nya bryggarn förstår jag.
Du hittar alltid något kul och fint.
Bilderna på Malte & Märta är så fina, är det underligt att man blir kär i dessa voffsingar.
Skall titta på Melodifestivalen, inte för att det är min musik.
Då är Wasaloppet bättre och spännande att se.
Ha en bra kväll du med!
Kram!

Lena

7 mars 2015 18:38

Ha ha ja dessa gubbar & Biltema ;) jag har min mobil & internet när han går in & vi inte tar någon vända pga väder & så ;) men en bok är inte heller fel hi hi :))

Tack snälla, du är så go med dina värmande kommentarer *hjärta*

Kram & fin kväll *hjärta*

 
Kikkan

Kikkan

7 mars 2015 17:40

Äntligen bloggtid en liten stund här, har varit inne läst hos Dig & vovvarna ganska regelbundet, men det har varit fullt upp hittills och jag har liksom inte haft tid att kommentera. Vilken fin kaffemaskin, vi har en enkel variant som egentligen bara tas fram när vi har Sverige besökare. Här dricker de flesta näskaffe. Strålande sol här idag, hoppas det fina varma vädret kommer till Er om någon dag. Ska nog också stiga upp tidigt i morgon, åka in till London och kolla Vasaloppet på storskärm i stora salen i Svenska kyrkan. Det ska tydligen serveras blåbärssoppa, kaffe & nybakade kanelbullar. Melodifestival är inte alls speciellt stort här, tror aldrig jag har hört talas om något uttagnings program här (typ som 'hysterin' i Sverige). Ha en bra fortsättning på helgen. Massa kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

7 mars 2015 18:35

Ja så är det med tiden, jag vet, den är försvunnen mest hela tiden!! ;)) ser du Dalahäst tavlan bredvid kaffebryggaren?? den du gjorde för något år sedan, så fin, står lutad mot väggen där på bänken, älskar den & tänker på dej hela tiden ;)

Vad kul att ni ska se Loppet tillsammans i kyrkan!! :))

Va? jag trodde England var ett stort Melodifestival land, dom som haft så många bra låtar genom åren!! nu blev jag förvånad?...

Kram & fin kväll & morrondag! *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

8 mars 2015 21:03

Vilken fin kaffebryggare,har också tänkt köpa en ny men tycker det är svårt för jag vill ha varmt kaffe å inte jummet som det blir i dom flesta,mycket svårt att välja bryggare så min fråga blir det varmt kaffe i den nya bryggarn,men vilket skitväder det är blött överallt så nu får man nog åka till stan å gå med hundarna på asfalt ser ut att vara ganska rent där vid Biltema till skillnad mot här hemma,har haft ont i huvudet nu i 2 dagar hoppas bara att det inte är början på influensa.
Ha det gott Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards