frallorna

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Sol dag! & nu...

Av Lena - 8 februari 2015 15:47

 

Fixade lyx frukost till gubben, mackor som vanligt, men istället för fil & bär blev det bovete/majs plättar med nykokt lingonsylt & glass  

 

Jag drog puffen efter solen, är det någon som dyrkar den är det Prinsessan! 

  Före! det underbart vackra röda, efter   det fina guldiga, jätte nöjd.


Ja glad blev jag för täckena jag hittade, men såklart är det inte det som är livet, utan att vi får vara friska, att inga olyckor händer, för såklart är det då det materiella försvinner helt, blåser bort & blir helt betydelselöst... men när oron jag alltid känner, dvs att ett nytt diskbråck ska komma, lugnat sej en aning, då vill jag göra roliga saker! som att fixa om här hemma & göra fint, med billiga medel  att tänka på annat & att försöka få mina tankar till ett positivt mönster istället för destruktivt.

 

Vi tog oss en promenad i solen!! här är vi alla 4:a!!  

 

 

 

 

Efter en halvtimme var fingrar, kinder & öron isfrusna...

 

...& skator & kråkorna väntade på nygräddad sockerkaka att värma sej med 

 

 

 

Solen värmde upp oss skönt inne, gubben åkte till jobbet & nu snöar det här  


Malte har zinkpasta i vecken under ögat, det blödde & var eländigt där igår kvällst, & hans tassar är sorgliga, men nu har Rävskabbs medlet gått ur kroppen & vi ska börja med Atopica igen, få se om det ger någon effekt. Nu behandlar jag åxå med cortison salva i vecken, Märtas framtassar & en bak är åxå eländiga, våra små sorgebarn, så trasiga, men vi kämpar på  


Ska kolla Alpint lite senare, & Melodifestivalen igår var kass, tyckte Molly var grymt bra & vilken röst! & så kom hon näst sist, nästan så jag på riktigt tror dom fufflade med rösterna  kollade senare på Jordens sämsta film -Sharknado- jösses, hur är det möjligt att göra en så katastrofalt dålig film??  blev istället en långfilm, Svensk Drama som slutade kvat i 2 i natt, suck, jag somnade från den spännande upplösningen, men gubben kunde berätta  


                    Kram på er mina fina som kikar in  


 
 
wiolettan

wiolettan

8 februari 2015 16:34

Härliga bilder och vackra.
Så mycket snö ni har, det är så vitt och fint.
Mackorna ser helt underbara ut, förstår att de var rysligt goda.
Förstår att det är jobbigt med all denna oro för de små liven, fint att du har så bra kontakt med veterinärer.
Kram och hoppas att ni får en mysig söndagskväll.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

8 februari 2015 21:24

Tack! :)) ja vi har verkligen mycket med snö, först hade vi inget, sedan fick vi allt på någon dag ;)

Ja oro är jobbigt, om det så är för 2 eller fyrbenta, som tur är, som du sa, så har vi bra kommunikation med bästa veterinärer både på Ulltuna & här i stan *hjärta* i morrn hämtas en ny salva ut! :)) känns som om vi vill ha sommar nu & inte kallt & blött för tassar, hudveck & så ;)

Tack & varm kram till dej från os *hjärta*

 
Piedra

Piedra

9 februari 2015 15:39

Här har vi också haft sol - i två dagar nu. Idag 7 plusgrader och rena vårkänslan. Till och med jag tyckte det var skönt ute.
Fint med både det röda och det guldiga täcket!
Oro för problem som är grundade i verkligheten är svåra att komma tillrätta med, men ingen oro i världen kan ju hindra saker från att hända. Så att njuta av tillvaron så mycket man kan, ägna sig åt att göra om hemma, göra pyssliga saker osv, tror jag är det bästa man kan göra faktiskt.
Kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

13 februari 2015 23:16

Du är klok som en bok *hjärta*

I morrn lördag ska vi få mer sol, idag var mulet.

Kramarom dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards