frallorna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Märta & snö...

Av Lena - 3 februari 2015 21:45

 

Så var hon klar, fick vila på min täckjacka & sitt täcke i väntrummet tills hon kvicknade till, allt gick så fort så jag hann knappt ens blinka! så skönt.

 

Av med sköna rosa filten som Gunilla (Gunillakliniken) kom & lade på henne  & traskade ut & hem.


Dom hade fått in fler akutfall, så vi blev en halvtimme försenade, vilket såklart inte gjorde något, bara underbart att dom sjuka fick hjälp  fler akuta väntades in & omstuvning i dagschemat .

     

Märta -som skulle vara trött hela dagen enligt veterinären- var åxå det, myste ner sej på mjuk pläden, men när...

 

...maten kom fram så blev hon pigg! eller pigg & pigg, blev en sittande ätning

 

 

Malte "posar" vid snöhögen, det är svårt att få undan snön nu även för plogtraktorn, & högarna är gigantiska... precis sådana man önskade som barn att få bygga grottor i  

 

Så vackert

 

Steset på andra gården ser vi snart inte!


I morse på Lokalnyheterna så visade dom hur dom nu fick frakta bort snö från Lugnet i Falun inför WM, då upploppet nu låg "högre" än publiken!!  & tänk så dom var oroliga i början av året, sparade snö, skulle få låna från Vasaloppet för att sedan frakta tillbaks  & så fick dom så det räcker & blir över till slut ändå  


Minus 9 & lätt snöfall just nu, snöat hela dagen, emellanåt flingor stora som dasslock.


Sovit oroligt, blir så slut när jag blir orolig, men nu känns det bra.


Ska bädda ner oss strax, bara låta Malte slå en sista kvällsdrill, Märta var nyss ut på gården & skrämde bort alla troll  

 

Hmm... ja lätta kanske flingorna är   men så många & stora! såg jag just nu kl 22.23 på kissvändan...


                                 Kram på er  



 
 
Ingen bild

Anna G

3 februari 2015 23:24

Skönt att vara hemma igen! Ja, äta bör man även om inte benen bär.
Fina bilder på goa Märta när hon ligger i filten,så vill man bara krama om henne.
Maken undrar vad det är med mig, inget jag bara tittar på en go vovve så jag pratar för mig själv och ojar mig över den söta Märta.
Här är det snö och plogen går varm. Nu -7.
Kram och nospuss!

Lena

4 februari 2015 22:56

Miljoner Tack för dina underbara ord *hjärta*

Ja visst är hon söt & hon ääääääälskar pussar & gos *hjärta & den underbara mjuka bädden gör henne än sötare hi hi ;)

Jag är åxå duktig att prata & kommentera bilder & så ;) *skratt*

Kramarom dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards