frallorna

Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Lena - 25 januari 2015 18:35

 

Överskriftens hemlighet får vänta, detta var igår, snövädret var i full gång & just här, ser Rådjuren min kompis & veterinär Eva komma gående & flydde för en stund...


Maltes analsäckar krånglar & jag kämpar men klarar inte av det hela, men nu! har jag fått ytterligare en lektion & nästa gång om? dom behöver klämmas, så kanske jag ska klara det. Vi fikade & pratade en lång stund, trevligt! :))

 

I går vid kl 11 .00 åkte vi in till Auktionsbyron i stan & kollade in bord & stolar jag förälskat mej i & sett på deras hemsida, detta underbara bord med svarvade ben fån 1900 talets början, stabilt som cement ;) ...

 

... & dessa vita stolar med klädd sits som man lätt kan klä om, var bara såååå sköna att sitta på.

Anmälde mej på uppringning, att dom ringde upp strax innan & jag skulle var med & bjuda "live" ja det var igår...

 

Igår kvällst började vi sätta fast "fusk" kakelplattorna, gick som en dans!! :)) & blev jätte bra.

 

I morse lyste solen på ladtaket vid påstlådan, en vacker men kall dag att vänta..

  Fixat stora glutenfria & vegan underbara kålpuddingar :))

 

Lade ut kål + äpplen till Rådjuren & Malte tyckte det var spännande...

 

... vi gick en kall & härlig bya promenad vid 12 slaget, som Märta vägrade följa med på, träffade på en bekant -pratade bort 3 minuter- som kom åkandes på sparken...

 

 

 

Så vid kl 14.30 kom ett Rådjur, smaskade i sej glatt av godheterna...

 

... men så kom gubben precis från jobbet & detta smaskande Rådjur sprang iväg, fast bara för en stund, det kom strax tillbaks, godiset frestade för mycket hi hi *hjärta*

Skatorna har fått nygräddad sockerkaka & lite annat gott ;) det är kallt & dom vill ha sött & fett, minus 11 ute nu.

 

Ja under detta matande så satt jag faktiskt & följde Auktionen på datorn live! så galet spännande!!!!! mitt nummer började närma sej & så ringde telefonen, fick vänta 2 rop så var det dax för "mina" stolar ;) online budgivningen var 400 när jag kollade sist, hörde hela allt i telefonen, en kvinna lika ivrig som mej att få dom budade jag emot... suck... tänkte nog hon åxå ha ha ha ;) men så tänkte jag -mina sista köpta köks stolar köpte jag för ca 25 år sedan, fina ännu, men vill ha förändring -så det var då väl sjutton åxå! -sista budet var vi lika, då höjde jag med 100 & fick dom *hjärta* 1100 kr, lite dyrt, men så stabila & så fina & jag är bara så lycklig över 4 stolar *skratt*

Lite vila, 50 utrop innan nästa pers..., följde det hela... då jag kissnödigt sprang in & skulle -HJÄÄÄLP! toan läckte, det vällde ut vatten på golvet!!! sprang in i tvättstugan & ringde gubben i samma stund, vred av vattnet & var helt spak... -har jag skitit sönder toan?? ;))))

Pust.... torka torka vatten...

Så ringer dom, ett bord som jag förstått skulle kosta minst 2.500 kronor, men men jag får vara nöjd med stolarna tänkte jag... ett bud var lagt på 650 kr, jag sa bara -HÖJ! & vipps så var bordet mitt för 700 kr!!! snacka om förvånad!! & GLAD!!! :)))


Detta var dock farligt, riktigt farligt, troligen min nya hobby! ha ha ha ;) så nästa gång, visning & auktion den 15 februari, då är jag kanske med igen hi hi :)))


Nåja, i morrn hämtar vi hem fynden, slipning lite funderin på hur dom ska se ut i färg, lite målning & så -är så glad!! :))


                                 Kram på er *hjärta*



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards