frallorna

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Idag...

Av Lena - 19 januari 2015 23:21

 

Gått en promenad...

 

 

 

... så skönt & behagligt väder idag.

 

Kollade in Myrornas loppis i stan, letar febrilt efter stolar & bord modell äldre i ek, hittade inget här, men visst var denna grupp läcker på nått vis? om man hade en stor herrgård eller Slott kanske  väldigt ovanlig i alla fall.

  Köpte 10 kilo foder morötter på Granngården, fick en lite fräck en i påsen   matar Harar & Rådjuren + äpplen förstås, jag slantar morötterna, för Rådjuren är lite taffliga på att tugga  

  & så besökte vi Colorama i stan, Tack för tippset Kerstin!   nog är det väl själva sjutton, den andra affären vi handlat på är dom så trevliga i, men gör så dumma misstag grrrr, hade burken med & visade idag, vi hade fått så fel färg man någpnsin kan få! som tur var den så billig så det får bero, men ändå, jag målade ju soffan 2 gånger  & inte lyckades dom fixa färgen heller, den var iof. inte ful, men för ljus & ljusår från den jag ville ha, idag blev det så rätt...

 

... den till höger är den jag i morrn ska måla om med, så fin & så rätt! 

 

Ena sonen ringde & sa att han & flickvännen kommer hem & äter med oss, bara att snabba på & göra något ätbart, & röja undan en bit av köksbordet, vi lever i bygg stök ännu. Här får Jeanette en Märta puss  

 

 Malte var än mer på & gick tillockmed på bordet & åt  


I morrn väntar 2 Second hand butiker i grannstaden, leta leta vidare...


                                 Kram på er  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

20 januari 2015 08:43

Lena varsågod för tipset,jag tycker att denna färgaffär är den bästa har alltid handlat där har alltid blivit nöjd,det var lite skillnad på nyans det kommer att bli jättefint så har du ju också färgen i tapeten.I dag var det -7 men det kändes väldigt skönt i alla fall vid 6-tiden då jag hämtade posten måste ju gå ner till vägen för att hämta den,men skönt med en promenad på morgon då blir man pigg.Hoppas att du hittar ditt bord i dag.
KRAM å lycka till!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards