frallorna

Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Kall söndag

Av Lena - 11 januari 2015 17:57

 

Igår åkte vi till Pärlan Second hand för att kolla om det möjligtvis kunde finnas stolar & eller ett bord, känner att jag vill ha något annat än det vi har i köket, nått gammalt, fint & billigt  Tyvärr fanns det inget, men...

 

... när vi kom upp på "öfre" våningen till dukarna bl.a så blev jag lycklig   samtidigt som jag känner sorg över att så otroligt vackra skapelser inte kostar många kronor, tex. en så fantastiskt stor & välgjord gammal handsydd duk, tyvärr blå så någon annan kanske adopterar den & känner vingslagen från en svunnen tid igenom den...

 

... jag hittade dessa 4 fantastiska klenoder  -ååååå va glad jag är!!  

 

Den här sötisen   rörde inte på sej, satt som förstenad & väntade...

  Igår & idag torkade jag renköttbullar åt Märta & Malte, dom blir helt stolliga när dom får, tydligen VÄLDIGT goda  

 

Malte & jag har nyss tagit oss en snabb bya promand i minus 10, här kollar han på småbarn som leker & skrattar i en stoooor snöhög!  


Under dagen har jag putsat insidan av köksfönstren, putsat runt bland köksblommorna , rensat dom, duchat & bytt lite jord på dom som behövde.

Tvättat upp så vackra skira hemvävda gardiner som min svärmor gjort en gång i tiden, dom ska fållas & sättas upp i morrn.

 

Är så nöjd så jag vet inte vad över tapeten  & dom gröna luckorna med mässingknoppar & skålhandtag är åxå så fina, nu håller gubben på att sätta upp fusk kaklet, & där känner jag ett litet hmmm...  


På Blocket har jag hittat en köksgrupp som faller mej helt i smak, så vackert såååååå, tyvärr i en stad som tur & retur blir ca 34 mil  får fundera lite till...


                                 Kram på er  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

11 januari 2015 21:10

Man får då säga va flitiga ni är och fint blir det med så härlig tapet,ja du i Pärlan kan man fynda en massa saker,men bord ska du väl kolla i ta till vara eller emaus dom brukar ju ha möbler,sen har du ju Borlängetorget,men det trillar väl in något bord på blocket på närmare avstånd kommer ju nytt hela tiden.
Nu blir det en drill sen i säng.Kram

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

12 januari 2015 08:10

God morgon!
Vad fint de blir hos dej!
Och de där köttbullarna, de hade mina pälsbollar gjort vad som helst för..
Tyvärr konstaterade jag igår, att hundarna har blivit tjockisar hela bunten, igen..
Fattar ingenting, är det nån som matar dem på natten? Jag går och går, blir bara smalare själv, och hundarna fetare i fetare..
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

16 januari 2015 00:51

Tack! :))

Ja dom är förödande goda & dyra *skratt* ;) men vad gör man inte :))

Ja Märta är åxå tjock, likt mor sin hö hö ;) svångremmen åt här åxå, men det går trögt *skratt*, vi jobbar påt ;) lyckliga du som går åt motsatt håll! ha ha ha...

Kramarom er *hjärta*

 
Ingen bild

Anna G

13 januari 2015 21:31

Så fint ni gör! Så vackert med allt.
Vilket värde det finns i detta. Men det uppskattas inte efter förtjänst. Menar textilierna.
Tror jag det att Malte & Märta gillar köttbullarna. Vem skulle inte det.
Kram!

Lena

16 januari 2015 00:40

Tack snälla :))

Så sant, detsamma sa kassörskan, det gamla handgjorda är inte så poppis, tur för mej då som kan fynda, men synd om dom som lagt ner så mycket arbete en gång i tiden *hjärta*

Massa bullar gjorda tills i morrn & vår utflykt, godis ska det va ;)

Kram kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards