frallorna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Hej & hå vilken dag!

Av Lena - 7 januari 2015 22:33

 

 

Dagen började med att grann kompis & veterinären kom hit & klämde Maltes analsäckar för hundrade gången, men denna gång tror jag mej ha lärt hur dom sitter!! vi hade en liten kurs & Malte var lugn  fikade & Malte ville vara nära henne  

Ser lite sterilt ut här hemma i köket, rivit tapeter & flyttat en del blommor.


Ja sedan var det dax att åka till Jour privata tandläkaren, en helt outstanding fantastisk kvinna & en lika underbar sköterska -alldrig träffat dom förr- tog hand om en skit rädd Lena på absolut bästa sätt!  

-Jodå, efter röntgen så bestämdes det bums att en urdragning var lätt som en plätt att fixa!, bad om hela klinikens bedövningsmedel, fick så mycket så halva huvudet domnade typ  fick sitta ut i väntrummet 20 minuter, då satt jag & facebookade, så skönt med feddback under tiden   


Herregud så det knakade, brakade &... jag var spänd som en fiolsträng, krampaktiga tag i stolen, sköterskan fick säja åt mej att andas...  & lägga händerna på magen... fick beröm som ett barn  hoade till! -gjorde det ont frågade tandläkaren? -hekt ingteä ko baa a ä ädd... ha ha men hon fattade! *skratt* -& humorn hade jag kvar mitt i eländet-

Nu klyver vi tanden först, sedan delar vi roten... -kan du ge mej ett brytgärn sa hon till sköterskan!... nu dör jag tänkte jag & slutade andas igen...


Hoppas jag aldrig behöver uppleva detta igen, det gjorde iof inte ont, men skulle jag göra om det skulle jag vara lika skitans rädd då åxå  


Men det var värt dom 2000 kr det kostade, för nu har jag då inte ont i den tanden nått mer  Gillar INTE att gå till Tandläkaren, har jag sagt det?  

 

Sonen med flickvän kom hem på kvällen & Grattade gamla tandlösa mor  fick helt underbara saker, ska visa några i morrn  


En Ipren & sedan sova är det som väntar.


                               Kram på er  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

8 januari 2015 17:59

Man får Gratta än en gång,och att tandeländet är borta så nu slipper du ha värk i den,färgen blev så snygg,men jag gillade även den på luckorna nedanför,här hemma är det bökigt värre Sören har fått infektion i sitt knä där op är gjord så vi har varit till vårdcentralen i dag tog nästan 2 timmar innan han blev färdig,men vi får hoppas att det ger sig,sen var det hem å halka runt med hundarna vilket väder!!
kram.

Lena

9 januari 2015 23:53

Tack Tack! :))men fy för att få infektion i såret! hoppas verkligen det blir bättre fort! *hjärta*

Oj va halt det var idag, vi tog det lugnt, ja iof så var det halt igår åxå, trist är det, man vill ju inte bryta benen :((

Kram på er! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards