frallorna

Alla inlägg under december 2014

Av Lena - 23 december 2014 16:19

 

Nu njuter Romme Alpin  snökanonernas rök bäddar in oss helt en

period nu  

 

Det är ibland som att åka in i en vägg! snacka om att bli förvånade när man sätter sej i bilen & åker en bit & där "utanför zoonen" är himlen blå!!

 

Malte & jag tog oss en eftermiddags promenad, Märta får vara hemma, för hon får så lätt tass-köld-kramp, för vi har   kallt, runt -10 hela dagen

 

 

Så håller jag på att göra Märta & Malte julgodis "medaljonger" som torkar i ugnen i ca 2 timmar på låg värme & luckan lite på glänt, det tar vi med av till mina föräldrar i morrn, för vi ska dit på dagen & fira Julen med syster & bror med familjer, vi blir 16 stycken  sedan en lugn kväll med sönerna här hemma.


Kuskade runt idag igen en liten sväg på stan, bilar i mängder men inte trångt någonstans i affärerna eller köer  


Nu ska jag slå in lite paket & dricka lite Per Morbergs glögg som vi fick av grannarna  gubben slutar senare ikväll.


            Kram på er denna dan före dopparedagen!  

Av Lena - 22 december 2014 18:40

 

 

Oj så överaskad jag blev i morse, trots att "dom" sagt att vi skulle få snö under natten...

 

... uträttade lite julklapps bestyr & annat på förmiddan, sedan sprack det upp & vi tog oss en snövända...

 

 

 

... ner mot åkrarna! inte kallt alls, bara så skönt, men attans halt, snön ovanpå isen släppte hela tiden hu hu.

 

Nu tror jag på en vit Jul!  


En jobbnatt väntar, sedan har jag inte bokat i mej nått mer denna månad  vi ska ju renovera köket gubben & jag & så fyller ena sonen 30 i mellandagarna  


                 Kram alla fina som kikar in  

Av Lena - 21 december 2014 21:34

 

När vi klätt på oss & var på väg ut ångrade Märta sej  ...

 

... men så fort vi kom ut gillade hon läget i alla fall  ...

... gick genom dungen till... 

 

... nya området en bit bort, lite mer spännande...

 

... fast vända hette nog mer "nos" vända än promenad  Efter 25 minuter var vi frusna, eller jag i alla fall, öron & kinder isade, trots bara 3 minus.

 

Så här ser det oftast ut på golvsängen, gos gos & ännu mera gos  även Malte förstås  


Kvällsvändan som bara jag & Malte tog var på minus 6 grader, men bara någon timme senare var det minus 2.

Den 22 februari 2011 hade vi   grader! undra om denna vinter kommer bli lika kall? hitills är den då mildare än mildast... trots det fryser vi  


Gubben har börjat att testa att sprutlakera, vi är nyfikna & vill igång NU!  men ännu återstår 2 skift för honom innan ledigheten & ett för mej...


                                   Kram kram  

Av Lena - 20 december 2014 22:33


  Så gullig & fin filmsnutt, med massa minnen...


20 december 2011


                         Kvällskram *hjärta*

Av Lena - 20 december 2014 14:18

 

En rysligt hal byapromenad är gjord, jag har broddat mej, men dom andra 8 benen slinter lite  

 

 

Gick till skogen i kanten av byn, väldigt kallt åxå så Märta hade Maltes täcke som gick ner över ändan  

 

 

Tog grannen gräsmatta sista biten, för hem till oss därifrån vi kom är det bara svallis uppför backen.


Himlen är rosa & redan börjar det att skymma, bara minus 3 grader.


Lyssnar om & om igen på min favorit Julsång som är:

Nat King Cole med Mery Christmas to you  ser framför mej en gammal Amerikansk film, där 2 går omfamnade i en park fram i mörker, snöflingor som dalar ner i lyktstolpens sken, en gran lyser & snön ligger vackert omkring....  


Nu kommer en hungrig gubben hem från jobbet, blir "Jansson" med vänner från igår  


                             Kram kram kram  



Av Lena - 19 december 2014 22:02

 

Det har varit en vacker dag, om än halkig, så vi fick hålla oss till gräs & diken  

 

Fina älskade vänner kom förbi på ättämiddan på lite Julmat...

 

Ogillar bilden med skinka på, men visst är pojken söt!  Jag äter inte djur & avskyr slakt för en Julskinkas skull  arma stackars djur som måste dö för att mäniskor ska få njuta av deras kroppar...  Jag har inte ätit djur på över 20 år.

 

Mysig stund som blev flera timmar  & en stor fruktsallad som jag hackat ihop till kaffet & tet.

 

 

Sven tog sej en vila efter maten, kom direkt från ett stressigt jobb  Märta blev förbryllad & ville kramas, men han somnade på 2 röda  

 

Om jag orkar ska jag kolla på Bonde söker sista avsnittet & så har jag åxå Ernst sista program att se  Sov inte länge efter nattskiftet, hade att stå i innan dom kom, men programmen lockar...  


                     Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 18 december 2014 20:56

 

Blev en tur till Gysinge,  köpte...

 ...  En massa knoppar & beslag, så vackert där 

 

 

 

Hoppsan nu hinner jag inte skriva mer, får pausa lite, ses!


Sådär ja, då är jag här igen :)

Resan till Gysinge blev en lång väg tänkte inte att genväkunde bli en senväg he he ;)

Gysinge är vackert, köpte vinerbröd till gubben & tog med,  själv hade jag en simpel macka med till mej,  vovvarna fick åxå gottis, det var vår trettioandra Bröllopsdag idag *hjärta*


I morrn blir en fullspäckad dag med goda vänner på besök 


Kram på er 

Av Lena - 17 december 2014 19:07

 

Igår hade FBK:s Helena T fixat en rundvandrin & första hjälpen kurs på Falu Djursjukhus

 

Måste ändå säja att burarna höll inte måttet i mina ögon, endast en filt hade vovvarna, fy så eländigt för dom som är vana att sova mjukt!

 

Katterna hade en tv med ett akvarium!!! hi hi hi... en del låg & kollade det :))

         

Så blev det förbands visning, hjärt komprition-mun mot mot nos visning & haimach manöver m.m mycket intresant!!! hoppas man aldrig behöver göra det, men mycket nyttigt att veta ifall!! jätte bra undervisning :))

   

Idag tog vi en kylslagen promenad medans gubben var på kontroll hos tandläkaren, bara minus 3 men kändes som minus 20 efter 25 minuter hu hu

Dom blir helt tossiga när vi är i lite mer stads miljö ha ha...

 

... ska in i ALLA portar & blir så besvikna när jag säjer nej ;)

 

Fin dag som sagt, men kall....


Nu har vi kallaste dagen den här höst vintern tror jag, minus 8!! hu hu...


Iväg & jobba strax & i morrn åker vi till Gysinge & köper beslag & knoppar i mässing, letat som en tok på alla internet butiker, men får inte ihop knopp & skålhandtagen, dom måste ju passa ihop, vara från samma familj likssom he he ;) & hittar jag det ena så finns inte det andra i samma lika, pust, tur jag redan är gråhårig ;)


                            ----------------------------------


Idag tändes en så oändligt vacker Stjärna igen, en fyrfotad & så högt älskad vän gick över allt för tidigt, mina tårar har runnit i en strid ström...

Sov i ro Calle & lek med Petrus & alla andra älskade Stjärnor *hjärta*

Tänker på dej finaste matte *hjärta*


                              -------------------------------- 


                                        Carpe Diem

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards