frallorna

Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Igår på lite undervisning & idag kallt

Av Lena - 17 december 2014 19:07

 

Igår hade FBK:s Helena T fixat en rundvandrin & första hjälpen kurs på Falu Djursjukhus

 

Måste ändå säja att burarna höll inte måttet i mina ögon, endast en filt hade vovvarna, fy så eländigt för dom som är vana att sova mjukt!

 

Katterna hade en tv med ett akvarium!!! hi hi hi... en del låg & kollade det :))

         

Så blev det förbands visning, hjärt komprition-mun mot mot nos visning & haimach manöver m.m mycket intresant!!! hoppas man aldrig behöver göra det, men mycket nyttigt att veta ifall!! jätte bra undervisning :))

   

Idag tog vi en kylslagen promenad medans gubben var på kontroll hos tandläkaren, bara minus 3 men kändes som minus 20 efter 25 minuter hu hu

Dom blir helt tossiga när vi är i lite mer stads miljö ha ha...

 

... ska in i ALLA portar & blir så besvikna när jag säjer nej ;)

 

Fin dag som sagt, men kall....


Nu har vi kallaste dagen den här höst vintern tror jag, minus 8!! hu hu...


Iväg & jobba strax & i morrn åker vi till Gysinge & köper beslag & knoppar i mässing, letat som en tok på alla internet butiker, men får inte ihop knopp & skålhandtagen, dom måste ju passa ihop, vara från samma familj likssom he he ;) & hittar jag det ena så finns inte det andra i samma lika, pust, tur jag redan är gråhårig ;)


                            ----------------------------------


Idag tändes en så oändligt vacker Stjärna igen, en fyrfotad & så högt älskad vän gick över allt för tidigt, mina tårar har runnit i en strid ström...

Sov i ro Calle & lek med Petrus & alla andra älskade Stjärnor *hjärta*

Tänker på dej finaste matte *hjärta*


                              -------------------------------- 


                                        Carpe Diem

 
 
Ingen bild

so.carlsson.

18 december 2014 00:23

Hoppas att ni hade trevligt i Falun, jobbar första nätterna efter semestern . Är faktiskt ledig i Jul vakar av på julmorgonen. Annars kallt ute -9 i Falun nu hoppas vi får lite snö till jul. Ha en fort satt bra vecka mvh Rommebon.

 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

18 december 2014 13:26

Men vilken intressant dag!
hade jag också velat gå på.
Ha de gott trots kylan!
Varm Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

18 december 2014 17:01

Jag kom aldrig iväg till Falun. Tycker så hejdlöst illa om mörka vintervägar.
Hade väl inte skadat med lite uppdatering, även om jag varit på flera liknade förevisningar både i Falun och på Strömsholm.

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Lena

27 december 2014 18:50

Ja fy för mörka vägar! jag förstår dej! fick lära oss en hel del matnyttigt! så jag är glad för den lilla kursen vi fick! :))

Kram & God Fortsättning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards