frallorna

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Elände...

Av Lena - 21 november 2014 15:55

 

Malte har troligen fått diskbråck nr 3 ...


Det känns kämpigt... trodde på förmiddagen att analsäckarna behövde klämmas, så min vän   grannen & veterinär kom  en analäck var lite fylld, men Malte fortsatte hjässa & det blev bara värre & han gnydde & hade regält ont... det har han iof aldrig gjort för en analsäck tidigare, ringde Vettris i stan & fick komma, dom känner Malte & oss numer...


Undersöktes & så skönt att Maja veterinären lyssnade & förstog  berättade att jag orkade inte ha det som tidigare gånger, när ingen lyssnar... eller jo! Ulltuna har alltid lyssnat & förståt  


Han har fått en morfinspruta + Rimadylspruta på Vettris...

 

... & resterande som ska räcka under helgen fick vi med hem  dom hade inga plåster, & Maja tyckte det kunde vara bättre att ta morfinet såhär, för då kan vi reglera vartefter han har ont... Tur jag har Grannen som kan hjälpa mej att ge det <3

 

Det sprutades in i muskeln, det har dom aldrig gjort förr, utan under nackskinnet, det går snabbare i en muskel, men gör åxå ont, så sköterskan fick bara i halva dosen där & resten under huden, så får det åxå bli här hemma! & som det brukar, så försvann matlusten omgående! därför köpte jag med energimat som jag med spruta kan ge honom i munnen, visste detta, så jag garderade mej på en gång.


Han är hög nu, som en skyskrapa, fruktansvärt men...


Det känns tungt nu... -blir man härdad? nej.....


Men faktiskt så var jag lugn & när man blir lyssnad på så kändes det åxå så skönt.


Minut för minut...


                                  Carpe Diem  

 
 
Kicki

Kicki

21 november 2014 16:46

Men kära nån! Det är då ingen ände på eländet. Hoppas att han kryar på sig, stackars Malte.

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anki hammarin

21 november 2014 17:53

Men kära Lena jag blir så ledsen av att höra hur besvärligt Malte har det med diskbråck på diskbråck....Jag undrar hur DU mår och känner dig - men jag vet att du orkar och skulle ALDRIG ge upp för varken Malte eller Märta....men nu tycker jag nog att det får vara slut snart...många kramar från Anki och Zorro

 
Ingen bild

Kerstin.

21 november 2014 18:03

NEJ,inte nu igen,men tur i oturen att Vettris var öppet så att det inte hände under helgen när det inte finns hjälp att få här hemma,inte nog med att det är så trist väder och så blir Maltepojken sjuk också stackarn,Elände,Elände!! Såg att du har varit utflykt,kul att komma bort lite grand och se lite annat än Borlänge,jag skall till Siljansnäs på julmarknad på söndag där finns allt möjligt ska försöka att komma ihåg kameran å ta lite kort förstår inte att jag inte kommer ihåg det glömmer jämt den hemma,kan det vara åldern tro.
Hoppas att det blir lugnt i natt Stor Kram tänker på er!!

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

21 november 2014 21:20

Åh vännen!
Mina tankar är hos dej!
Jättekram och jag finns här om du vill prata..

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

21 november 2014 21:27

Nej, detta är helt bedrövligt Lena, stackars Malte lilla..... (((❤️)))

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna G

21 november 2014 21:47

Nej men lilla Malte! Sjönk ihop när jag läste,hur skall ni inte känna då.
Man blir ju så ledsen och bedrövad. Stackars Malte.Kan han inte få vara frisk nu.
Man vill hoppa in i datorn och klappa och nospussa fina Malte.
Kram och nospuss!

 
Ingen bild

ingrid

21 november 2014 23:30

Alltså detta är ju grymt både mot Malte o er,man kan aldrig vara för noga av val av avelsdjuren,o för hela friden varför förs inte in att man skall röntga ryggarna,detta tar ju aldrig slut,blir ju bara värre o värre,för mkt importer som man vet för lite om,så tyckte även Dan Ericksson på en föreläsning ,man klarar sig på vad vi har här omkring,finns ingen människa som kan ta tag i detta !detta är inget annat än djurplågeri!

Lena

22 november 2014 00:13

Ja du, tänk om ryggarna röntgades! & det INTE tilläts några deformerade kotor till att börja med, men den regeln tror jag aldrig FBK kommer att ta till, tyvärr... & att bara para med svenska hundar kommer heller aldrig ske då det importeras hej vilt... rasen är så sjuk, det är den krassa sanningen...
Tankarna finns, om när det är ett ovärdigt liv... men än kämpar vi på

 
Geddfish

Geddfish

22 november 2014 07:47

Läste detta igår på FB, blev så tagen. Jag har inga ord, bara varma kramar och tankar till er. <3 <3 <3

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards