frallorna

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Igår & idag...

Av Lena - 11 oktober 2014 17:43

 

Solat inne, trist att inte Malte får röra sej som vi önskar, & Märta tvär vägrar gå utan han! & den bestämda damen är det inte lätt att ändra på, men det är åxå en del av hennes oändliga charm  

  Kokat makaroner till Skatorna, rör alltid i en klick smör, gott ska de va  & så kom fasters man hit med ca 13 liter Trattisar!     snacka om att jag blir sååååååå glad!!! så svårt att få tiden att räcka till för svamp plockning med en sjuk Malte som jag inte vill lämna ensam någon längre stund & jag som vill ha så mycket, vill att det ska räcka ända tills nästa sesång, torkar allt & förvarar i burkar, perfektas!  

 

Ulltuna igår med Malte för hans trasiga hud, & återigen, vilket proffs vi fick träffa  & så mycket jag fick lära mej! saker jag önskat jag vetat för Märtas skull åxå... nu åker hon med på samma "valz" & så hoppas jag att hon åxå blir bättre i sin klåda.

Notan på Apoteket blev 745 kr, som hittat ... 


Malte & jag satte oss därinne & väntade, & han är bara så ängslig, vill sitta i mitt knä, nära nära, då kom rehab Kjerstin förbi, några minuters prat & ett beklagande  när vi var inne på salen & pratade med veterinären så kom en sköterska förbi som vi haft tidigare, kollade in & såg oss, kom in & gav Malte tusen pussar  

Det är sådan ömmhet på detta Ulltuna  man ser till djuren  men åxå till husse & matte  -vad spelar det då för roll att vi har 36 mil att åka?

Ska dit och träffa Veterinären Lotta igen om 2 veckor  

 

En "selfies" på vägen hem när vi stannade & åt medhavd mat.

 

Gubben har jobbat förmidda & slumrade av en stund på golvsängen & med en Malte tätt tätt nära  


Rensat massa svamp, gjort en äppelpaj & fixat god mat -vitlöks grönsaksgratäng med sallad som skulle ätas snart, men bidde så frestad av doften så jag slukade den omgående för en stund sedan  


Tv tittande & lugn väntar, hade fått jobba i natt, (pengarna hade varit behövda) men kände att jag ville vara hemma  


                   Kram alla fina som kikar in  


 
 
Ingen bild

Anna G

12 oktober 2014 13:12

Nämen sötnosarna på första bilden! Skönt att Malte är hemma igen.
Får nu hoppas att Malte blir hjälpt fort nu.
Men vilken lång väg du har att åka men vad gör man inte för sina
älskade vänner.
Fina bilder du bjuder på det är en sådan värme emellan er.
Krya på sig nu Malte!
Kram!

Lena

14 oktober 2014 17:55

Ja vi håller tummarna & hellre åker vi långt än den bristfälliga hjälp vi får här :(

Tack snälla♥ & kram kram♥

 
Ingen bild

Julia

15 november 2014 16:25

Hej, har följt din blogg ett bra tag nu, beklagar alla problem du haft med dina sötnosar. Nu är det så att jag oxå har en liten fralla kille som nu fått problem med vad dom tror är ett litet diskbråck samt inflammation i tarmarna och inflammation i bukspottkörteln, han har legat inne på Strömholm men deras velande svar gör mig orolig. Så min fråga till dig är, är dom bra på ultuna och har du nån erfarenhet av skillnaden mellan Strömsholm och dom? Har besökt alla vet som finns i Nyköping och tyvärr inte nöjd, jag kan åka 200 mil bars min kille får rätt hjälp. Tacksam för svar. / Julia Lundberg

Lena

16 november 2014 22:39

Tack! kul att höra :)) man undrar ju lite vilka som läser ;)

Ja det är jobbigt när dom 4 benta hjärtana blir sjuka & inte kan förklara sej :((

Stackars ditt lilla underbara Hjärtegryn, lider med er *hjärta*

Håller mina tummar i morrn för att ni får en tid fort *hjärta* Vi hörs på FB!!

Kramarom er *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards