frallorna

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Lena - 12 september 2014 21:09

 

Jag & en vän åkte till lingonskogen på eftermiddan, hittade en del, ca 8 liter, inget höjdar ställe, men en skön tur blev det  

 

Fanns enormt många tok stora kallar, tyckte dom såg ut som ett månlandskap med kratrar  

 

                                Fika dax!  

 

Evas skörd...

 

... jag gick in för Trattisar, fast dom var väldigt små, dröjer någon vecka innan dom är i bra storlek, men en hel del följde med hem ändå, & redan uppätna till fredas mys mat  

 

Denna vackra prick hade fullt sjå att hålla upp vitmossan!  

     

Tänk va, dessa vita prickar är lixom bara ditslängda utanpå, tycker Flugsvampar är vackra  


Tyvärr fick vi en massa Hjortflugor med oss hem, lindar in sej bra i mitt tjocka hår, säkert 10 fick jag ur i skogen, 3 fick jag ur i bilen & 4 här hemma & än är inte alla borta, fy vad obehagligt det är när det pillar till i hårbotten, kryper lixom hela tiden i skalle, & under kläderna, brrrr...

Gubben har "lus" kammat mitt hår på dom små liven, hittade inga, så typiskt honom, jag känner ju att dom fortsätter krypa...  en fästing hade åxå fått fäste, men den har inte hunnit suga många timmar.


Kollat Idol, hade varit roligare med ett utslagnings program för i år...


Nu bara mys på golvsängen


                                      Kvällskram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards