frallorna

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Freda & Arne...

Av Lena - 8 augusti 2014 22:46

 

Idag åkte vi till min moster där min kusin från Göteborg huserar för sommar semester med sin fina lilla familj bestående av Amazonpapegojan Arne & blandraskatten ...

 

... Massimo  


 

Alltså, denna Arne han kan han, skrattar & pratar på & tokar sej, men så fort kameran filmar så blir han tyst! -hjälp så gärna jag hade honom boende HÄR! skulle ALDRIG tröttna på honom!!  

 

 

 

Kusin fick en flaska Morbergs Rose & moster som fyllt år fick fina precenter...

    

... & så kom min andra kusin (dom är syskon) förbi för en pratstund  


Lagat mat i massor & gett till min underbara granne  & i morrn ska jag besöka en annan del av hans hus för fler gamla fina fynd  


Himlasängen blir "kanske" ihopsatt i morrn, ska målas 2 gånger innan bara, drömmer om att den ska torkar på en kvart  -vi får väl se...


                     Kram mina fina som kikar in  



 
 
Ingen bild

Krokiig

9 augusti 2014 07:59

Hej Lena, har tänkt på dig när jag hört och läst om branden i Sala. Hur går det för er?
Jag bloggar inte längre men kikar in då och då. Har flyttat med kärleken till Göteborg och livet har tagit en ny vändning för det bättre.
Hoppas allt är bra med dig, familjen, huset ert och vovvarna såklart ❤️
Kramar, krokiig

Lena

9 augusti 2014 08:20

Åååå så kul att höra av dej!! jag undrade länge vad som hände, du försvann ju lixom bara ;) -underbart att livet blivit så fint för dej *hjärta*

Branden är ca 5 mil bort fågelvägen, så den berör oss inte, men röken har legat tät & hemsk över oss några gånger, hoppas verkligen den släcks snart, för detta är vidrigt & så fruktansvärt sorgligt...

Kul att höra ifrån dej verkligen!! KRAAAM! *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

9 augusti 2014 11:50

Härliga och vackra bilder.
Tjusig papegoja.
Min förra man hade en talande papegoja då han bodde i Brasilien. Den härmade min mans röst och lockade till sig hundarna och skrattade hejdlöst då de kom rusande och trodde att de skulle få mat.
Söta katten ser ut som en av mina från förr, Topsy, han var en blandning av bondkatt och perser. Hade långt hår.
Trevlig helg och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

10 augusti 2014 22:54

Papegojor är verkligen fantastiska djur!!! jag kan inte få nog♥ förstår att hundarna blev förvirrade! mins när Petrus var 1 år & vi besökte Arne (denna papegoja) han blev såååå förvirrad & förvånad! en gojja som pratade!! som vi skrattade ha ha ha :)))

Ja jag vet att du hade en fin katt, underbara djur dom åxå♥

Kramarom dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards