frallorna

Alla inlägg under juli 2014

Av Lena - 1 juli 2014 21:56

     

Inga knop idag heller, bara pys & mys på golvsängen & altanen när solen kom & värmde.


Hade en vak natt, men kvinnan vaknade upp ur sitt djup & orkade prata lite lite, jag fuktade läpparna, smekte hennes händer & pysslade om henne  


Träffade en fantastisk kvinna som jobbade som resurs, den hon skulle hjälpa sov hela natten, så vi blev att prata massor då vi var dom enda personal & vårdtagare på en hel avdelning.

Hon kom som krigsflykting från Tetjenien för 7 år sedan med sin familj, oj vilken spännande natt det blev, så mycket hon berättade.


Sov bara 1,5 timme på morronen, sedan ringde jag ena sonen som satt på Arlanda & väntade på flyget som skulle ta han & en kompis till Japan, kompisen har bott där i 2 år & dom ska nu hälsa på hans många Japanska vänner, blir en spännande resa kan jag tro, där han får se mer av landet än som vanlig turist.


Lade mej på golvsängen & bara slocknade av trötthet, & till råga på dej så var det Allsång på Skansen!! men jag tror jag smäller av!! så totalt uselt det blivit!! då menar jag hela konseptet, ja nu gillade ju inte jag artisterna denna gång heller, -men var är  gnistan? skämten? spontaniteten? glädjen? applåderna? Petra är gullig, men det känns för stort för henne...

& på det -trött = grinig & arg!   


Gubben kommer strax, då får Malte en kvällspromenad, sedan ska jag svimma vidare på golvsängen.


                         Gonatt på er  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards