frallorna

Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Lena - 31 juli 2014 23:53

 

Oj oj oj... Önskehuset hade utförsäljning på 70% & alla metervaraor för 29 kronor, var ute efter just detta Svaneholms tyg som har en helt fantastisk kvalite & har även detta lite madrass känsla, som mitt förra blå som åxå köptes där fast till 30%.

Blev själa glad när jag i folkhavet fann denna rulle, nappade åt mej den bums  tog sedan allt på rullen åxå, nästan 8 meter, blir en stor duk & nått mer  det gröna ska jag ha på altanen, för ett fönster som är bakom himlasängen. Dom oranga ungs formarna som jag suktat efter ett antal gånger kostade idag bara 6 kr/styck, så då slog jag till på 8 stycken!  Jag äääälskar fynd, även om jag fick köa i 1 timme  

 

Blev lite slappning en stund när jag kom tillbaks, bjöd en granne på fika & gubben hjälpte han med motrocykeln som han hade motivlackat för många år sedan, så "pinuppan" må vara förlåten         

 

 

Så åkte Malte & jag till Romme en stund för en skön promenad...

 

... & nu på kvällen vid 21 åkte vi till hamnen för att kolla till Karin...

 

... & blev att prata en timme med ett par trevliga endra som bor på sin båt från våren till hösten...

   

... innan vi knatade mot bilen & åkte hem.


Nu är det läggdax framför tv:n, & inget bord hans med att bäras ner till altanen, men i morrn, då ska det ner & kollas om det passar bättre än det som finns.


                               Nattkramen på er   

Av Lena - 31 juli 2014 10:54

 

 

Åkte till båten vid 22 igår kvällst för en sista koll & ta hem trailern, & solen var magiskt vacker när hon gick ner

 

Så ville Märta gå en byapromenad, med bestämda steg går hon framåt, hon vet vad hon vill den damen  

 

 

En Selfies med tidningen under armen & en bajjpåse   


Det blåser sköna vindar, varmt som vanligt, lite regn till eftermiddan är sagt, så Malte ska få en Rommevända lite senare.


Nu ska jag prova ett annat bord på altanen, ett som jag hämtade för någon dag sedan & lovade visa fynden, fast det glömde jag  kanske kommer bilder senare  


                                   Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards