frallorna

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Varmt? hö hö...

Av Lena - 23 juli 2014 16:48

 

Så har Karin åkt i plurret, ligger fortfarande på trailern & sväller, få se hur lång tid det tar innan hon är tät, vattnet är ju väldigt varmt, så det borde gå fortare än brukligt?...  Vi åkte aldrig dit & tittade på då vi inte har någon AC i bilen  

   

Men vi har stått, gått & spanat på gräsmattan på andra gården, i skuggan, & det gillades!  Har satt in en galler dörr på altanen så vi kan skjuta ifrån glasdörren & få in lite luft, skööööönt, så nu kan vi öppna korsdrag! om det kommer någon vind...  


Åskan mullrar runtom ser jag på SMHI:s radara & molnen börjar mörkna & bilda svampar, men här smäller hon ytterst sällan, men lite regn i värmen skulle vi väl kunna få???  


                         Kram i värmen  

 
 
Kikkan

Kikkan

23 juli 2014 17:18

Så glad att se att Karin nu ligger i plurret, undrade lite om hur hon mådde, den fina båten. Var uppe hos Lena (White- Nyström) och åt kräftor igår. Lite bättre väder där med susande träd..Klibbiga London kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

23 juli 2014 18:55

Så här heta dagar skulle till och med jag nästan vilja gå till sjöss, jag som är så båträdd. Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
MiaIMiaMIa

MiaIMiaMIa

23 juli 2014 21:48

Vi bor också på landet med våra hundar m.m

Jag är en kvinna, mamma, fru. Men egentligen är jag inte skapt till att vara ensamhet. Har mina hundar. Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Mina intressen ligger mest i djur, natur, sjön, promenad, skärgård m.m
Medmänsklighet och omtanke är det viktigaste i livet.
Tänk om några av mina bästa framtida vänner finns här.


Min Fritid!

Vad jag gör på min fritid:
Går kurser med hundarna tränar och tävlar m.m


Om den jag söker!
Kamrater, vänner, motions sällskap, resesällskap. Någon som behöver mig och som jag kommer att behöva är vänner fram för allt. Allt för att få glädje och skratt i vardagen.

Vad vill jag göra med dig!
Öppen för nya upplevelser att får nya seriösa, ärliga vänner.



/Mia




Har en blogg där jag skriver om mina diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska min tabun, Diganoser m.m Vill ni mig något så är den här.




/E-mail: mia2@home.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

24 juli 2014 11:27

Ja, jösses vilken hetta! AC i bilen är verkligen en skänk från ovan. Man kan knappt tänka sig hur det var utan när man väl har en.
Här är det också korsdrag som gäller. Och kvällsdopp!
Kram på er i värmen

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards