frallorna

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Idag...

Av Lena - 21 juli 2014 21:01

 

Hade ärenden till staden, men eftersom vi inte har någon AC i bilen fick Märta & Malte vara hemma, trist för dom då vi hastade förbi mina föräldrar & tog en snabbfika...

   

... mamma hade bakat en citron glutenfri sockerkaka till mej, smakade

himelskt ...

 

... & rosorna var bara så vackra  

 

Altan vila har annars stått på menyn, tog av Märta selen en stund, & vad hände då?? jo stumpan får fnatt & börjar leka!! vilket gud förbjuder  så tyvärr stumpan måste den vara på, för du är under rehab & läkning fortfarande, det får räcka med smekningar, pussar, kliande & mys ett tag till  

 

Köpte en svalkande filt, lägger den i kallt vatten, vrider ur, den sväller & håller kylan! fast idag tyckte dom mest att den var läskig  

 

Så kom Japan sonen, har ju varit där ett tag på semester, visade bilder...

 

... som när dom var upp i tornet som syns över allt i Tokyo & man kunde inte någonstans se slutet av Tokyo, mäktigt... eller som en elektronik affär i 5 plan, där varje plan var stort som en halv fotbollsplan, Elgiganten släng dej i väggen!  & inget skräp någonstans!! & om ett löv föll utanför en affär, kom den närmaste butiksägare ut på en gång & sopade upp det!! mäktigt att få uppleva en så helt annan kultur.

   Hade såklart köpt några souvenirer till oss, fast jag sa att han inte skulle tänka så...

 

Jag fick en puder rosa solfjäder, den ska jag sätta upp på väggen någonstans på altanen, så vacker & precis min färg!  

 

Gubben fick ett par tofflor, inte så skön komfort, men dom kommer åxå få vara en "möbel" på altanen & ett minne  


Vilket land & vilka berättelser han berättat, så spännande  

 

Kvällen är så vacker & gubben & jag dricker ett glas kallt Rose med hallon i, ett otroligt gott Rose!  


I natt sov jag ingenting, varmt & jag vet inte vad, men gubben, Märta & Malte sov, måste vart nått fel på mej  funderar på om jag & Märta ska sova i husbilen?...


                     Kram på er i värmen  



 


 
 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

22 juli 2014 00:21

Jag är en kvinna, mamma, fru på 43. Sysselsättning genom kommuns psykatrin.
Jag är intresserad av promenera, träna, vara med hundarna, shoppa, mode, resa, fika på stan, bio, djur, inredning, djur och natur m.m
Jag söker efter seriösa, ärliga vänner .
Jag är en snäll, omtänksam, glad ,öppen, positiv person som längtar efter vänner att hitta på saker i hop med tex fika på stan gå ut och ta ett glas och vin ihop med eller nåt annat trevligt. Hör gärna av er till mig.
Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg? Jag vill ha tips på hur man sprider sin blogg! Hur gör ni för att folka ska hitta till er? Några smarta knet och tips?
Lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att minska tabun m.m Jag fick min aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m
Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa.
Detta är en blogg om att inte alltid fungera som samhället begär.
Jag har en blogg där jag skriver om diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska tabun.
Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet.
Själv står jag under medicinering.
Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre.
Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling. En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och vinner över trots att jag inte kommer längre i jakten. Allt som händer får en att kännas sig värdelös, liten, obetydligt och omöjlig, så om någon kan bevisa motsatsen skulle det vara fantastiskt. Men det kommer väl aldrig att hända? Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt. Hör gärna av er med synpumkter m.m Hoppas på svar! Har det så gott!

Måmga vänliga hälsningar från Mia

Min bloggadress: http://miamiamia.bloggplatsen.se/ och E-mail: mia2@home.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se/

Lena

22 juli 2014 15:53

Jag tycker det är bra att du skriver om psykisk ohälsa♥ men hur du ska nå ut till fler mäniskor har jag inga råd om, kanske Facebook? man kan ju länka sina inlägg dit.
Själv har jag bloggat sedan 6 år tillbaks & har min trogna skara besökare! :))

Lycka till & kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards