frallorna

Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Oj oj oj & suck...

Av Lena - 7 juli 2014 17:28

   

Blev lång väntan på Borlänge kliniken idag, & att det gick andra hundar överallt brydde sej Malte inte alls om!


Igår när vi åkte hemåt, så kände jag att -nej det är nått difust som är fel med Malte, han nyser, kliar sej mot ansiktet, tuggar hela tiden m.m så jag åkte in till kliniken & fick en tid på eftermiddan, att vänta på att dom ringer upp skulle ta hela dan  


Men nog är det botten att det sätts in unga (typ 23-25) nyutskolade veterinärer, nu klankar jag inte henne, men ledningen som gör såhär!! hon kunde tex. inte se om Toncillerna var röda, som jag ville, då hon sa att nej så stor erfarenhet har jag inte... & jag tror inte att det är dom som spökar   -hon borde verkligen haft en erfaren att fråga!

Det ena örat brydde sej Malte inte alls i, men hans vänstra reagerade han kraftigt när hon stack ner en topps & skulle ta prov, hon lyste åxå med lampa 2 gånger & såg att det var lite rött. Men när prover på svamp visade noll så tyckte hon inte det skulle göras något mer! tur jag har Canural droppar hemma, för nu kör jag dessa 10 dagar oavsett vad hon sa, grrrrr  -det var ju rött ju & han hade ont!


Sänka & allt visade inga förjöjda värden, allt låg normalt, men han hade bakterier i nosvecken & på framtassarna, så där tvättar vi vidare med klorhexedin.


En sköterska kom ut i väntrumet där det nu var massor av väntande & beklagade att det skulle bli förseningar för alla, Malte åkte kana igen på morronen, så hon skulle klämma analsäckarna när vi kom in efter väntan nr 2, men jag sa att nej det behövs inte, det fixar jag på annat håll. Men 1.600 skulle dom ha  Malte gillade INTE behandlingen idag, inte sosial på nått vis, ville bara pussa mej & sa hjääälp mej mamma hela tiden! gullungen  


När vi i höstas var i Ulltuna med Malte, så var 2 Veterinärstuderande tjejer med hela tiden, vi fick mycket tid att fråga om deras utbildning osv. & dom berättade att dom får endas 3 månaders praktik på HELA utbildningen!! & då får dom välja stora djur (häst/ko osv) eller smådjur, sedan får dom stå på helt egna ben!!! Dom tyckte lixom vi att det var hur märkligt & sjukt som helst, & kunde bara hoppas att dom fick jobb någonstans där det fanns någon med erfarenhet att lära av...

 

Köpte med mej denna burk, så nu har dom ätit A-fil med nypon strössel på  

 

Sötnosen får ha selen på, med den på blir hon lugn, tar vi av den vill hon busa, & det går ju inte.


Ute är det varmare än varmast & altanen är en bastu  & i södra Sverige härjar värsta åsk/tromb & regnoväder, det sägs att det ska dra upp över oss till kvällen, vi får väl se, men hur varmt det än är så vill Märta sitta i solen & sola, gullstumpan  


Nu ska gubben få kaffe & jag ska försöka slappna av lite...


                            Kram på er  



 
 
Ingen bild

Kerstin.

7 juli 2014 21:27

Du skulle åkt till Ulltuna igen för där var det bättre vård och pris,varför åkte du inte till Vettris där finns det veterinär,verkade väldigt trevliga där,Maria har varit dit med Hero och gett honom Rabiesspruta,men vilken värme det blev Sören har hjälpt dom på andra gården och jag har målat och klippt mattrasor sitter under markisen på altan jätteskönt där blir det inte så varmt,men inne i uterummet är det varmt men jag har öppet rakt igenom så då blir det bättre,nu blir det en pink och säng.Kram

Lena

8 juli 2014 16:54

Jag ringde till Ulltuna, men dom tyckte att blodprov & dessa småsaker kunde tas här hemma, det ska ju alla kunna som dom sa & det trodde ju jag åxå... suck... & hade inte en tanke på Vettris!! men nu fick jag den, ska absolut uppsöka dom nästa gång! & kanske Faluns Vettris, för där jobbar ju Per Bransell som jag alltid gillat! men i denna semestertid får man kanske räkna med både det ena & det andra :(
Idag har Malte nyst om & om igen på förmiddagen & nu när han somnade i svalkan inne så rosslade han som snuva, & dom sa på Ulltuna att dessa väderomslag kan ge just snuva & förkylningar, han lät bra på hjärta & lungor igår, så vi av vaktar & hoppas att det vänder♥

Kram i den otroliga värmen♥ pust ;)

 
Ingen bild

Anna

7 juli 2014 22:32

Ja! Vad ska man säga!!!
På sommaren stannar Sverige, alla går på semester samtidigt! Skit dåligt att det inte fanns någon ordinarie på plats! Men nu fick du lite värden i allafall! Här har vi fått en lite kula på skinnet under halsen som nog måste kollas upp om den inte försvinner! Alltid något!

Jobbar 2 veckor till, sen 4 veckor semester känns behövligt!
Kram på ER och nu får det vara bra med läkarbesök! Sköt om ER!
Anna

Lena

8 juli 2014 16:49

Ja så är det verkligen! då ska man INTE bli sjuk, vare sej 2 eller fyrbenta :((

Ja eller hur... alltid något, jag håller tummarna för att den försvinner, kanske bara en fettknuta :))

Vi har åxå semester snart, en lååång en! :))

Kram på er♥

 
Kikkan

Kikkan

8 juli 2014 15:22

Ska det aldrig ta slut med allt elände :( tänker så ofta på Er allihopa. Massa kramar till Er alla från oss i London ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

8 juli 2014 16:47

Tack! ♥♥

Kramar från ett galet varmt dalarna♥!! pust ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards