frallorna

Alla inlägg under maj 2014

Av Lena - 22 maj 2014 11:49

 

Här är allt som vanligt igen, men i natt vid halv tolv, jag satt vid datorn & skulle stänga av den, då Malte kom, ville vara nära, vi gick till golvsängen, men han fick ingen ro riktigt, inget gny, inga synliga fel, han bara ville vara så nära & orolig... & som en blixt vänder sej min mage ut & in som vanligt, oron jag får för minsta lilla som jag inte ser svaret på får mej fullständigt i panik...

Malte somnade dock mellan oss efter en stunds kliande, sedan sov han som vanligt lungt & skönt hela natten, men jag var klarvaken hela natten...

 han fick kanske för mycket grillkött? var dagen för varm? drack han för lite i den otroliga värmen?...

1 kg försvann av mej i oro.. & fjärilarna flaxar ännu...

 

... i alla fall några, även om många flugit sin kos, han är glad igen, leker på altanen, har fikat med oss & pruppat & pinkat. Tyvärr kan jag inte låta bli att kolla honom nitiskt, varje steg han tar, varje rörelse, varje andetag...


Värmen är enorm, ska blöta ner Märta & Malte flera gånger idag


Gubben är ledig, vi ska bara vara hemma & måla & så hoppas jag hans *varma lugn* ska hoppa över till mej  


                                 Kram kram  

Av Lena - 21 maj 2014 22:34

      Sådär ja! då var Pärlspånten hemma till altanväggen, färgen till den köpt, den ska vara Linblommsgrön. Sedan till Mattaffären där alltanmattan blev köpt, 6 olika färger att välja på... suck suck, det borde bara funnit en  

Grön är ju det vackraste av alla färger, men innan jag sa så mycket frågade jag gubben, han sa ljusgrå... men så tyckte vi den såg så cemetfärgad ut & så tyckte han att jag skulle välja.

Frågade gubben hundra gånger om hans åsikt, men han tycker allt är fint typ  -äch sa jag sedan, vi kör på grön!!  & nu är det för sent att ändra sej, fast i tanken har jag gjort det! hundra gånger, men jag tror det kommer bli bra  

 

Sönerna & en flickvän har varit hemma några timmar, vi grillade & höll på att flyta bort på alltanen när eftermiddags solen kom  

Jag har målat lister i taket & ett fönster till, den ser ut som en byggarbetsplats just nu & i morrn fortsätter vi.

  

Ena sonen har pysslat med sin Puch som han fick när han var 11 år

       

Köpt lite nytt & fick Puch pastiller på köpet  

 

 

Inga knop alls gjorda för Märta & Malte, för när det blev aningen svalare så var vi så trötta, så vi tippade omkull på golvsängen, värmen tar på en  


                                 Kram kram  

Av Lena - 20 maj 2014 22:20

   

En pipis var fick följa med hem från kliniken idag, gillades skarpt!  

 

Suttit på altanen & kvällsfikat  pratat & funderat   (den till vänster fick dom 4 benta dela på) gubben har huvudbry på mina altan planer  han menar att några av mina idee'r är väldigt kompliserade  

 

En vacker & ljum kväll


                              Gonatt  gonatt  

Av Lena - 20 maj 2014 14:31

 

En sömntuta kl 9.30   i mina ögon är Märta så söt så jag saknar ord  

 

Hade ärenden in till stan, bl.a försöka hitta ett foder till Malte som funkar, vill ju ha ett light så han håller sin vikt, & det är där problemt är, att hans mage får jobba så väldigt av dom fodren, han får ont i magen & början till katarr  

Nu provar vi detta, ett för just mage/tarm, han mår bra av detta foder när det inte är light, & efterssom det är skonsamt för just magen, så hoppas jag det funkar även i light varianen åxå. Fick en hel kasse med provförpackningar gratis, 25 tycken   så jag kan se vad som händer, innan vi köper en säck.


Hon frågade om vi sett nåra Huggormar, vilket vi inte har, dom bara väntade nu idag på kliniken när vi var där om solen skulle komma, då visste dom garanterat att huggormsbitna hundar skulle droppa in!

-Dom har aldrig varit med om en sådan invation av huggormsbitna hundar!!! så i mitten av veckan när värmen slår till, törs dom knappt ens tänka på...


Fy fy fy! jag är väldigt observant, & det känns oroligt... & jag vet ju att det kryllar av dom i grannbyn hos dej Kerstin, tillockmed i er trädgård  

 

Så varmt ute, solen &  molnen är minst sagt varierande, hit & dit himmel.

  Köpt målartvätt till de vita runt fönstren, väntar på att de ska toka, sedan blir det måla av.


                   Kram på er mina fina som kikar in  

Av Lena - 19 maj 2014 17:40

   

Precis när jag satt på Malte & Märta selarna för en promenad i byn, så kom Kommunen & vattnade vägen, sedan vägskrapan för att sluta med lutning, eller vad det är för vitt som strös ut, så vi hamnade i Romme istället.

  

 

Som ni ser var himlen oroligt blå, vi slapp regn, men det hade nästan varit skönt, för värmen var tryckande. 40 minuter fick räcka i värmen & då kom regnet där vid halv 2 tiden...


... & sedan dess har det regnat konstant, hör hur det smattrar på plåt taket  


Skönt vi han sträcka på benen en liten stund.


Bytt sängkläder & damsugit & gjort...

   

... glutenfria plättar av Bovete, makalöst goda  

   

En del odlar Rapps på sina åkrar, men här i Dalarna odlas Maskrosor  

Maskrosor är verkligen vackra, & jag blir så glad av dom  


Nu ska vi kramas & kolla på tv vad vi får för väder i morrn  måste ju säja att idag & gärna i morrn vill jag ha regn, så det dom strödde ut på vägen regnar ner...


                                  Kram kram  

Av Lena - 18 maj 2014 22:45

   

Idag åkte vi till min kusin med fru som är världens bästa moffa & mommo åt sina 2 underbara barnbarn, som åxå har världens bästa mamma  

  Vår son önskade sej en moppekärra, då kom jag på att min kusin hade en som han har gjort helt själv & var till salu, så vi fixade det hela & gav vår son den som överaskning  

 

Helt helt ljuvliga Nikki  söt som socker  

 

-Kevin detsamma! gullig så man tappar andan   


Fikade en sagolik rabarberpaj innan vi åkte hem igen.


Märta & Malte var hemma då vi inte har någon A/C i bilen, & väl hemma så fixade vi sista veden, så nu är den klar! & 5 minuter senare öste regnet ner, snacka om tajming  

 

Igårkvällst kom 2 kottar på baksidan & åt mat, då var det ljusare ute...

 

... ikväll har regnet vräkt ner till & från & det är mörkt, men kottarna kom!   till Maltes stora förtjusning  

Har hitills räknat till 3 samtidigt, men hoppas dom är många fler...


Kvällen är ljum trots regnet, si & så väder månd. & tisd. sedan explosion av värme igen, härligt.


             Kvällskram på er mina fina som kikar in  



Av Lena - 18 maj 2014 11:28

   

Pust pust  -fast vi klagar inte på värmen!! en byavända på en kvart tyckte jag räckte, 23 grader visar vår temp & då är den inte i solen...

 

Häggen doftar så otroligt underbart, & vacker är den åxå.

   

Himlen är blå & vi ska inte ta några fler promenader i denna värme...

 

... bara mysa på vår underbara altan  & jag ska tvätta ett tyg som när det torkat ska sy en hund dyna av  


              Kram kram i den härliga värmen  

Av Lena - 17 maj 2014 21:42

                  

Hade i lite svarta vinbär & hallon åxå, & bara lite lite rörsocker, nyttigt värre & så god med isbitar blev min Häxbrygd!  

 

Här satt dom instängda hela dagen  -nej inte då  fast några långpromenader blev det inte i värmen & gubben & jag har pysslat med veden.

 

Så vacker kväll, har suttit & bara njutit av grönskan & att värmen är så underbar, ett glas kallt rose smakade gott, enda smolken i bägaren är att gubben jobbar natt  


                   Kram alla fina som kikar in!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards