frallorna

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Lena - 1 maj 2014 18:33

Filmer kommer inte där man vill att dom ska komma när jag har min bärbara :( Här har vi just stannat i Grebbestad, fullt med folk, politik tal & vackert väder & då sjunger Kajsa Stina sin fantastiska låt på radion & jag kände att den är så vacker så jag spelade in en snutt ;)
 

Detta är nyss, Märta blev så betagen av Golfbanans flaggor tror jag det var, säkert 10 minuter stod hon där helt förstenad & bara kollade, tokfian ;)
 

Ja så lämnade vi Smögen... & jag längtar redan tillbaks, vilken pärla i Sverige det är *hjärta*  

Stannade i Hamburgsund & fikade, Märta sov en "siesta" & Malte & jag delade på 2 glutenfria ljuvliga syltkakor ;)

Fjällbacka åkte vi bara förbi...      

Men i Grebbestad stannade vi & gick en vända på bryggan, fullt med folk & vårtal av Politiker & musik. Tänkte på dej Therese när denna segelbåt låg där vid en brygga, ett par höll på att förtöja den, stor som bara den! & säkert galet dyr! :(

Hittade ställplatsen i Strömstad, en stor plan, vi var ensamma & ställde oss längst bort, sedan kom gubben på att han skulle fylla upp vatten när det nu fanns där, hade glömt slangen hemma, så vi åkte till centrum & köpte en ny, eller gubben gick in & handlade hö hö... & så skulle han tanka i vatten... jo tjena! han hade köpt en bevattnings slang med miljoner hål i! ha ha ha ha ha ha ha ha.... så gräset fick nog mer vatten än vi fick i tanken ha ha ha...


Nu har vi gått enpromenad Märta Malte & jag, så varmt.


När vi kom var vi ensamma som sagt, nu är det 12 husbilar omkring oss! vi har ett äldre par mitt emot oss, där är det pyssligt värre ;) solstolar, bord & stolar, plastmattor duk & blommor & så vackert dukat, grillat & vin, skålar samtidigt ;) ja har man inget att se på på tv så har man ju grannar! ha ha ha ;) nu ligger dom med vinglasen i handen, rapar försynt & lapar kvälls sol *skratt*


Längtar till Smögen... gubben har fått hemlängtan! knas...


                              Kram kram <3

Av Lena - 1 maj 2014 08:49

Gårkvällen var vacker även när solen gått ner, orange mot norr.

Märta som ALDRIG hemma vill ut före 10 & morronpinka vill i husbilen ut före halv åtta! knasfia ;) men hon vill snabbt in igen, Malte & jag tog en lite längre vända, men vi höll på att frysa ihjäl... blå himmel & sol men blåsigt & svinkallt, kan ju bli bättre, vem vet ;)  

Igår kvällst kom det 2 husbilar till, vår är den minsta till höger ;) vår bästa Delfin som när vi tankade (diesel) igår "bara" hade dragit 0.86 l/mil!!! -slå de ni stora husbilar om ni kan!! :)))


Idag åker vi vidare efter kusten, mot andra fina pärlor & med Strömstad som mål.


                  Morronkram & fin dag på er! :))

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards