frallorna

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Lena - 11 april 2014 19:42

 

För det första Herr Malte! -så får du INTE hoppa upp på soffan!!  

För det andra så är du världens gulligaste  

 

Vi åkte till grannstaden & jag fick gå loss på deras 49 kronors orkider, dom var så fina så!! tog 6 stycken...

    ... åkte förbi mina föräldrar, & gubben böt till sommardäck åt dom...

 

...  & mamma fick en vit orkide, efterssom hon INTEville ha betalt för lakan & örngott hon köpt på Erikshjälpen i Dala Järna     tänk så skönt man sover i det gamla & gedigna, har fler lakan & det finns inga skönare underlakan att bädda med, om ni frågar mej  

   

Ena sonen kom dit, han har hjälpt dom att koppla in lite nytt till deras parabol...

     

Vi fikade & myste hela bunten  

  Hejdå brossan!! -sa dom till varandra  

   

Åkte förbi min faster & hämtade ägg & där stod ett gäng Rådjur, bromsade in & backade bilen, jodå, dom stog kvar, så vackra  

   

Väl hemma efter 4 timmar, så gick vi en liten promenad, solen sken & himlen var blå åt vissa håll...

 

... åt andra håll lurade lokala oväder...

           

Plockade upp mina orkider, känner mej så nöjd, dom är så vackra  

 

Sydde en spets för, blev bättre, ser ni glas skålen med orkiderna? den satte jag ihop, fick fina stenar av min syster igår, passade utmärkt som dekoration!  

 

Ställt ut Tulpanerna på altanen för natten, kvistarna i vasen bröt jag hos min mamma, dom blommar på bar kvist, tänkte det skulle bli fint till Påsk, vi får väl se.

  Så plötsligt nyss kom gubben in & sa: -titta vad jag fått! av en granne som han hjälpte för ett tag seda, & nu kom förbi med denna, & GLAD blev jag!!  -en till!!   


Nu ska vi se på Lats Dance  


                   Kvällskram på er mina fina läsare   


Av Lena - 11 april 2014 10:24

  Bilden är från sommaren 2013, en otroligt varm augustikväll på en ö...


Fredag & lite olika pyssel på agendan, gubben hjälper sin far att växla till sommardäck, sedan till mina föräldrar & göra detsamma. Där blir gofika åxå & mååååånga goa hundpussar till mommo & moffa ;)


Fick ett reklamblad om orkider för 49 kr i grannstaden, så sugen att fynda några...


8 grader, mulet, men man kan skönja en sol som kämpar bakom dom än så länge kompakta molen...


                               Kram på er *hjärta*


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards