frallorna

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

Torsdag...

Av Lena - 3 april 2014 12:05

 

Goförmidda på er!  

  Min älsklingsbutik har rea, så jag fick lov att göra ett besök.

   

Bidde 2 kuddfodral till halva priset  dom ska vara i soffan Maj på altanen, sedan fick det räcka.

  Köpte glutenfritt hårt bröd, bakat i Stockholm med ekologiska ingredienser, blev bara så nyfiken & köpte en sort, det fanns flera smaker, jag valde denna, som kostade 54 spänn!  hutlöst verkligen & inte alls gott, smakade papp, fanns på Coop, säkert ett prov om det går att sälja? för det fanns bara en av var sort, jag kommer i alla fall aldrig mer att köpa det!  


Mulen dag, inte kallt & inte varmt.


Anticimex har varit här & besiktat vårt hus kostnadsfritt då vi bytt försäkringsbolag, krupit under huset, över & kollat alla avlopp m.m det blev UA!!  


                                 Kram på er  

 
 
Maria i huset mellan skogen och sjön

Maria i huset mellan skogen och sjön

3 april 2014 13:22

Fina kuddfodral! Jag gillar det där bolstermönstret! Jag gav vår kökssoffa ett sånt tyg fast rött helt nyligen!

Bröd som smakade papp lät inte lockande! Haha! De lär ju inte få sälja så många fler efter att man köpt det första gången i alla fall!

Angående den där mandelmjölssockerkakan jag skrev en kommentar om tidigare så håller jag tummarna att din mamma bakar den efter ett recept så att du kan dela med dig av det hemliga receotet! :))

Vad skönt att få huset besiktigat av Anticimex och sen få hör att allt var bra! Vilken bra tjänst att erbjuda av försäkringsbolaget!

Hoppas du får fin dag!
Kram

http://etttomtblad.blogg.se

Lena

3 april 2014 15:47

Ja visst är det superfint! jag älskar det & kallar det för madrassöverdrag, det liknar det som var på gamla madrasser förr i tiden ;)
Dom hade ett blått idag på rea butiken, har sett det länge, det har varit halva priset på många tyger där länge, men jag har inte blått någonstans, hade velat ha det i grönt, eller rött :)) kom på att jag har ju bara blått i husbilen, kanske ska jag köpa en bit i morrn & sy några fina kuddar? :))

Jag hoppas kunna lägga ut receptet i kväll eller i morrn! & om hon nu bara höftar, så får hon väl säga på ett ungefär i alla fall he he ;)

Ja jätte skönt med huset, vi byggde det 1986 ett Älvsbyhus & det har aldrig varit något fel på det

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

3 april 2014 14:00

Halloj!
Usch det lät inte så gott det där brödet!
Men kul med fynd ;-)
Här är mulet och grått, 7 plusgrader och jag längtar mig galen efter värmen..
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

3 april 2014 15:35

He he man gör sina djupdykningar i den glutenfria världen, allt är verkligen INTE gott! :( men plötsliga fynd lättar upp! *skratt*

Vi har tillockmed sett några snöflingor, & några regndroppar :(

Kram på dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards