frallorna

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Kallare...

Av Lena - 26 mars 2014 12:34

 

Petrus en augustikväll 2010  


Såklart stod båten stilla vid land, inget farligt hade kunnat hända, det var en magiskt vacker ljum sommarkväll  


                                 ------------------------------


Idag har vi än kallare än igår, det blåser kyliga nordliga vindar, ingen sol att prata om, mest mörka moln. Inatt har det snögat lite åxå, låg kvar lite puder här & där på morron pinken.


Jag har bytt Märtas bantningsmat Metabolic till Hills z/d igen, då klådan blev mer ett tag, Märtas klåda följer inga mönster, & den är inte så allvarli som tur är.

Nu har hon ätit Hills & det har snabbt blivit bra igen.


-& så en trummvirvel  Märta väger 12.4 kg!!! tadaaaaa  

Som vi kämpat med hennes vikt länge, & bakslag i viktnedgången vid hennes sjukhusbesök & vi fått börjat om igen & igen...

Märta ska ner mer, men redan nu känner jag mej så glad för detta  

Den 1/2 2014 vägde Märta 13.4 kg men hon vägde en bra bit över 14 kg efter att Petrus somnade in & hon fick fel på sin sköldkörtel.


Trumvirvel nr 2!  Malte har gått ner från 17.4 till 16.1!!!  sedan han fick diskbråcket i oktober.

Ingen veterinär tyckte han var fet på något vis, han är ju en JÄTTE fralla däremot, men rehab Anna tyckte vi ändå skulle försöka få ner honom lite, några har komenterat att han nu ser nästan "mager" ut, vilket vi inte tycker, vi har dock svårt för att se att något alls hänt, men andra som ser honom mer sällan blir förvånade över hans smalhet!  -men mager? nej inte då  



Blev sådär varm i hjärtat nyss, han gjorde ett så gulligt bus, jag ställde en tallrik kattmat (Pussi burkmat) på soffan i hallen, då alla missarna gått ut & satt på trappen & åt, ville Märta åxå ut, så jag tog in maten & ställde den på soffan som sagt, sedan satte jag här vid datorn, Märta kraffasade & ville in igen, jag gick & öppnade, då stog Malte på 2 ben & åt av Pussin, kunde inte hålla sej gullungen  


Nu ska vi gå en liten kall byavända hu hu


                             Kram & fin onsdag   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards