frallorna

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Freeeeda!!

Av Lena - 21 mars 2014 09:16

  

Solen väckte oss tidigt i morse ;) varmt känns det men det blåser fortfarande som bara den, igårkvällst & natt trodde jag huset skulle lyfta...


Freda ja! & Lats Dance! jag har som ni vet blivit helt knäpp på detta program :)) så tok spänande!

Gubben är ledig & jag funderar på vad vi ska äta för gott ikväll... hittade glutenfritt franskbröd på Coopen igår, av det märke som jag gillar bäst, det som får 5 solar av 5! (jag ska lägga ut en bild på det senare, för er som undrar) bara det att det var skuret som landgångsbröd, funderar på en smörgåstårta? eller bara steka skivorna i olja & göra en svampstuvning & lite annat gott på? vilka problem jag har... hu hu...

Å andra sidan tänker jag hela tidn på hur vi-jag-planerar, & så kan allt raseras minuten efter... det finns i mitt bakhuvud hela tiden...


Tror vi ska ta oss en åkervägs promenad om en stund, vi lär väl kanske blåsa bort där på åkrarna, eller inte jag hö hö ;)


Just nu är dom i full gång med gnuss & mys <3


                            Kram & fin dag på er!! <3

 
 
GeddFish

GeddFish

21 mars 2014 10:27

Ja, för den maten.
Jag ska också kolla på Let´s Dance, det är kul. Så vet jag inte så mycket mer, ska ut i affärer nu snart.
Fredagskram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

21 mars 2014 19:23

Smörgåstårtan är gjord & ska snart avsmakas! :))

Kram & fin kväll, vi kollar åxå Lats Dance :))

Kram kram finaste Gerd♥

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

21 mars 2014 11:32

Tv kollar jag så gott som aldrig. Swefilmer däremot lite då och då.
Här är det underbart idag!
Hoppas snön smälter bort fort hos dej!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

21 mars 2014 19:22

Jag älskar tv! :)) filmer är jag inget "fan" av, möjligen någon enstaka gång bara, gillar dokumentärer & så följer jag någon såpa ;)

Jaaaaa sön smälter i blixtens hastighet helt plötslig!! :)))

Kram & fin kväll♥

 
Therese

Therese

21 mars 2014 12:51

Oj wow, vilken utsikt!! Vackert!
Trevlig helg!
Kram

http://hund-lycka.blogspot.se

Lena

21 mars 2014 19:22

Ja den är vår utsikt från altanen, gudomligt vacker, & milsvidd, jag får aldrig nog av den inte ens efter över 30 år...

Kram & fin kväll♥

 
Ingen bild

pezze

21 mars 2014 16:59

här i västra götaland e det iiinngeen snöö alls..
bara blås o regn.. men idag va det uppehåll o rätt så ok väder men det e iallafall lite lättgrå moln o solen försöker trängas igenom o lyckad då o då göra det.. :-)

men det e lite märkligt att vi som bor i sverigen i en o samma land.. o ändå blir det så här... snö/regn/sol osv i olika län.. :-)

Lena

21 mars 2014 19:22

Ja verkligen olika väder i vårt avlånga land, ibland som 2 olika kontinenter... ;) skönt för er med barmark, men det har vi åxå snart! det smälter i blixtens hastighet skönt skönt! :)))

Kram & fin kväll♥

 
Ingen bild

Kerstin.

21 mars 2014 17:48

Ja då var det nästan snöfritt igen ,till nästa snödämp för det är väl inte slut än.I dag har vi varit ute 1½ timme å gott med Rolf å Rolands stövare Roland har opererat knä så han är hit å går med hund åt honom,Nemo är så glad när han ser Kasper så han skriker och dom går så bra ihop Kasper han är lös å Nemo har koppel,men han är ju en jakthund,men promenaden i dag var jobbig har riktig skrällhosta och grönslem i hals å näsa förbaskade förkylning.Skall också se Lats Dance till 9 i alla fall sen blir det nog GoNatt.
Kram Kerstin.

Lena

21 mars 2014 19:21

Ja oj så fort snön försvann!! super skönt & nu håller jag tummarna för att detta var SISTA snö dämpen!! :))

Kul med en kompis till Kasper, synd bara att han inte fick vara lös, men såklart hade det inte gått :(

Krya på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards