frallorna

Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

Host host...

Av Lena - 10 mars 2014 12:55

     

Jag tror Malte fått flunsa? kan man smitta till hund? jag googlade & läsa mycket om detta, & just ont i halsen säger dom flesta att kan smitta!

Han slickade sej om munnen & dregglade så mycket igårkvällst, Skrotnisse då ska kolla Toncillerna när gubben vaknar, få se om jag kan se dom... dessa är kollade några gånger på honom då jag tänkt tanken, & dom har alltid sett fina ut! som tur är syns dom bra på honom! men om jag kan se är en annan femma...

En gång han kollades fick han Norocarp, mot halsbränna, men jag använde den inte, för hupps! så var han bra igen! kanske han igår hade halsbränna bara? det har ju jag ibland om jag dricker för svart kaffe tex, & lite för mycket gott blev det ju på kalaset i helgen... & nu idag visar han inget...

  Skatorna har fått chokladpraliner, fick i Julas en sån där ask som ser fin ut men smakar blä, delade dom & lite sockerkaka, men jag tror ju det är mat dom vill ha & inte bara godis    så jag ska ta & köpa makaroner, brukar ju finnas billiga förpackningar -mina gulliga skator   & kråkor för all del, ska ha gott dom åxå  

 

Märta sprang in i tvättstugan & hittade en socka, gullungarna  


Min flunsa bara ökar i styrka, ingen feber, men huvudet är i en tunna, hostar, nyser & snörvlar så jag knappt kan prata mellan atackerna  


Men det går bra, jag får ju vara inne & vila, så jag klagar inte  bara jag inte smittar mina 4 benta... & gubben har redan haft det.


                     Kram på er mina fina som kikar in  

 
 
Piedra

Piedra

10 mars 2014 14:38

Jag är förstås ingen veterinär, men jag tror inte att flunsa smittar till hund. Det är nog mer vanligt halsont som kan smitta. Krya på dig! Flunsa är bara så hemskt. Kramar! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

10 mars 2014 22:44

Nej kanske inte hela flunsan, men ont i halsen, & det hade vi båda... & just halsont har jag läst väldigt många som var säkra på att dom smittat sina vovvar... ska ta & fråga min vän & veterinär om det ;)

Tack & Kvällskram♥

 
GeddFish

GeddFish

10 mars 2014 15:37

Tänk, vad jag håller mig frisk. Det är en gudagåva. Läser om många som är sjuka. Trist att inte må bra.
Det var många kissekatter på bilden! Och du är så snäll och matar smådjuren. Tänker på dem.
Kramar om dig via cybern, det smittar ju inte. ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

10 mars 2014 22:42

Ja vilken tur! :)) & jag är så sällan sjuk så jag kan inte ens minnas när jag hade förkylning eller flunsa, men någon gång ska det tydligen hända ;)

Ja jag ger dom mat♥ kan inte se dom vara hungriga :(

Tack & Kvällskram♥

 
Ingen bild

Kerstin.

10 mars 2014 21:35

Stakars er både du å Maria är sjuka,hon var hit i söndags så nu blir väl vi också förkylda,men har ju varit en gång så kanske att man har lite motståndakraft mot förkylning hoppas.Nu skall vi ut på sista pink sen blir det gonatt.
Kram å krya på dig!!

Lena

10 mars 2014 22:40

Ja hua för flunsa :( & hur gör Maria då? kan hon sjukskriva sej? lite krångligt lär det ju bli :(
Hoppas ni klarar er från Marias baskelusker, faster & man i Bäck där vid Trollebo blev helt däckade i förkylning för ca 3 veckor sedan, hoppas inte bacillerna letar sej över åkrarna hem till er fniss ;)

Tack & Kvällskram♥

 
Therese

Therese

10 mars 2014 21:46

Oj, vilken "katt-svärm" där på ena bilden!! Sött!
Kryakram!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

10 mars 2014 22:37

Japp! vi har 5 som Malte gillar & som tok älskar honom! & en gammel man som Malte ogillar & som ogillar Malte tillbaks ;)

Tack & Kvällskram♥

 
Ingen bild

Vanja/schäfermatte

11 mars 2014 09:37

Vad glad jag blir av att läsa din blogg. Du lägger ut fina bilder men bäst av allt är din känsla för alla djur.Du matar fåglar och tar så väl hand om dina katter och hundar. Jag önskar att det skulle finnas många som du Lena för jag tycker att alla djur ska ha det bra och bli älskade. Ha en bra och fin dag.

Lena

11 mars 2014 22:02

Tack snälla för dina varma ord

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards