frallorna

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Lena - 10 mars 2014 22:09

 

 

En promenad fick det bli, för Malte bad verkligen om det!  tog täckjackan på mej & var dyngsur när vi kom hem igen...  

 

Den här platsen gillar jag!   fotot gör mej smal som en fura ju! -skulle kunna stått där hur länge som helst & betraktat min fina figur 

   

Märta går över bron med skräckblandad förtjusning, hon stretar & ska över, men går i mitten, men är åxå nyfiken på vattnet...

 

Snickerit i byn nedanför berget

 

& så bidde det en kämpig back-rygg-tränings vända uppför, den här backen kunde gott döpas till Mördarbacken  

 

Strax hemma & bara en halvtimme blev det.


Tänk att jag har så lång tänkar sträcka...


När Malte blev sjuk i sitt diskbråck, så blev han noga undersökt av den bästa ultraljudsmaskin i Sverige, & den visade på att det kunde vara en aning början till Magkatarr... förvvånat började jag bolla tankar med veterinärerna som var med om varför? 

Jag berättade att Malte gått över till samma bantningsmat som Märta äter, Metabolicen, men nej den skulle då vara så bra så & det hade dom då aldrig hört om något sådant fall... & själv kunde/kan jag inte komma på något annat, jag sade ju det om att han bajjade så mycket & så, som dom ju kan göra av det fodret...

Nu har Malte ätit samma Metabolic foder ett tag igen, vill ju ha ner honom lite mer i vikt, & vad händer? jo samma... bajjar ofta & ser ut att krysta så han nästan får frossa & så detta slickande om munnen så han blir helt blöt...


I morrn blir det tvärnit med fodret! & jag ska åka in & be om det mest skonsamma som finns för magen 


Tror Maltes mage är lite känsligare än jag förstår...


Jag har fått lite feber på kvällen, bäddat rent i sängen, ska ta en dusch & krypa ner med mina 3 hjärtan.


                                     Kram på er    

Av Lena - 10 mars 2014 12:55

     

Jag tror Malte fått flunsa? kan man smitta till hund? jag googlade & läsa mycket om detta, & just ont i halsen säger dom flesta att kan smitta!

Han slickade sej om munnen & dregglade så mycket igårkvällst, Skrotnisse då ska kolla Toncillerna när gubben vaknar, få se om jag kan se dom... dessa är kollade några gånger på honom då jag tänkt tanken, & dom har alltid sett fina ut! som tur är syns dom bra på honom! men om jag kan se är en annan femma...

En gång han kollades fick han Norocarp, mot halsbränna, men jag använde den inte, för hupps! så var han bra igen! kanske han igår hade halsbränna bara? det har ju jag ibland om jag dricker för svart kaffe tex, & lite för mycket gott blev det ju på kalaset i helgen... & nu idag visar han inget...

  Skatorna har fått chokladpraliner, fick i Julas en sån där ask som ser fin ut men smakar blä, delade dom & lite sockerkaka, men jag tror ju det är mat dom vill ha & inte bara godis    så jag ska ta & köpa makaroner, brukar ju finnas billiga förpackningar -mina gulliga skator   & kråkor för all del, ska ha gott dom åxå  

 

Märta sprang in i tvättstugan & hittade en socka, gullungarna  


Min flunsa bara ökar i styrka, ingen feber, men huvudet är i en tunna, hostar, nyser & snörvlar så jag knappt kan prata mellan atackerna  


Men det går bra, jag får ju vara inne & vila, så jag klagar inte  bara jag inte smittar mina 4 benta... & gubben har redan haft det.


                     Kram på er mina fina som kikar in  

Av Lena - 10 mars 2014 00:21

 

Natt klättreskan Aika, gracil som jag vet inte vad, springer i trädet som en apa, hoppar från gren till gren som en ekorre! men hon är en katt! får nog tala om det för henne  


Nyser, hostar & däpt i däsan, ska ta Otrivin menthol & hoppas på att

få kunna sova.


                                Kram i natten  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards