frallorna

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Lena - 16 februari 2014 16:33

      Började dagen med att åka på Husbils visning på förmiddagen & missade Herrarnas stafett!! kunde bara lyssna på radion, & det gick ju GULD bra!  

Tror vi säkert gick in i 20 olika husbilar, & ingen är lika fin & bra som vår!!  så tycker vi båda 2  Det bjöds som alltid frikostigt, pastasallad, kok korv med bröd, dryck, kaffe, kakor & godis, jag tog lite godis & gubben åt en korv

 

Har man sandiga barn eller lortiga vovvar så kan man med denna husbil duscha av dom utanför  

  Hallå! här är bara att öppna dörren när brevbärare går förbi!  

  Den till vänster var ny & kostade phuu  

 

Fanns en & annan fin bil åxå  

 

Den här Transitbussen tyckte jag var kul!...

 

... & tänkte mej en hel grind därbak så inte vovvarna smiter, då sitter man ju nästan lixom ute redan när man öppnat skuffen!  

 

Fyndade 2 lättmetall stolar, begagnade men bra & billiga!  

 

Så åkte vi vidare till SO & Kristina, blev go...

  ... fika, kaffe & prat, Tack goa ni!  

   

Hundpussarna var många, våldsamma & goa  


 

Hemma väntade Märta & Malte, som fick sej en byapromenad i duggregn...

 

 

Märta han skaka sej innan vi var inne i ducshen  


Ja ni, sedan så lovade jag ju visa före & efter bilder, ska bara säja att alla kläder på bänkarna är rentvättade  & om ni tagit lite "lugnande" så ska ni kanske orka med att se "före bildern", håll i er....

 

                             Före!  

 

                               Efter!!!  

 

                                 Före  

 

                                 Efter!!!  

 

Tänk vi kan se ut nu!! owaw...


Detta har jag tänkt röja så länge, & under tiden tanken bara är "jag ska" så växte den & blev bara större & större, får så mycket fina kläder av goa vänner & det gamla rensas inte ut...

Finns det någon som känner igen sej? eller är jag ensamast i världen om detta??  

 

& så ska jag väl tillägga att jag har svårt att slänga saker & kläder, vilket gubben påpekar dagligen  -denna Snobben tex, som jag ska laga magen på & sätta på ögon igen, den vann gubben åt mej för 31 år sedan på Grönalund  

Jag är av mottot den som spar han har, gubben säger släng släng släng! behöver jag säja att han är nöjd nu??  fick köpa en till tyg orkide på Ikea idag, för att jag varit så duktig & kastat så mycket  

Fast det jag kastade kunde inte ens ges till välgörenhet, 7 sopsäckar åkte därför raka vägen till tippen! & en sparas men kläder som kan bli till matt trasor & -ja då, jag har röjt här flera gånger, faktiskt  


                                   -------------------------------


Gubben har åkt iväg till hemmet där hans mamma bor, & vakar...

Fina svärmor som jag har haft många duster med, men rolig, snäll & härlig   har sedan flera år varit helt borta i Altzaimers...


                                  -------------------------------


                   Livet ger & livet tar   Carpe Diem  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards