frallorna

Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Kall dag...

Av Lena - 5 februari 2014 20:32

          Följde med gubben när han hade ärende, gick en halvtimmes promenad jäms med riksvägen & en bit in i en dunge, så spännande tyckte Malte & Märta, nya dofter & bilar att kolla på, & snacka om reklam åt båda hållen ;) men så tok kallt efter en stund, mina händer som var utan vantar var helt stelfrusna, så filtarna satt skönt i bilen!


Sedan blev det Ikea för att hitta en byrå, även den för tvättstugan, men eftersom vi inte lämnar vovvarna ensama i bilen, så gick jag först in, köpte kaffe & bulle & ut till gubben med hi hi, sedan in & hittade en kanon byrå! fotade den & ut & visade för gubben, & fråga om han kunde såga av sockeln i så fall så det skulle stämma med höjden, visst sa han & gick in & köpte den :))


I morrn ska jag ta med min mamma till grannstaden Falun & bjuda henne på lunch & lite tittande i affärer, mysigt.


Nu snossar vi på golvsängen i väntan på Mia på Grötö!


                                    Kram & fin kväll




 
 
wiolettan

wiolettan

6 februari 2014 11:40

Vackra bilder av vovvar och vinter. Hos oss finns det bara. ev lite snö i mörka partier.
Jag tycker också mycket om din bild där du kikar fram bakom hundarna.
Bra detta att ni kunde turas om inne i affären, var och en gjorde sin grej, toppen. Bra också att kunna fota bilden gå ut till bilen och få godkänt.
Ha en finfin dag och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

7 februari 2014 18:14

Tack snälla! :)) jag hoppas snön smälter här, för nu räcker det för mej & jag längtar till våren he he ;)

Ja jag gömmer mej helst bakom det vackra :))

Jag är rädd att någon ska stjäla dom! hemska tanke, därför lämnas dom inte ensamma

 
Piedra

Piedra

6 februari 2014 11:54

Bra att ni kan turas om med vovvarna i bilen. På det viset är ju dagens teknik suverän, att du kunde fota byrån så att gubben din också fick se den. Häromveckan när jag var inne på ICA gick det runt en kvinna och frågade alla kunder om de hade hundar i bilen. För billarmet på en bil hade gått, och hundarna var naturligtvis hysteriska i bilen. Inte bra! Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

7 februari 2014 18:11

Oj! stackars vovvar, ett larm ljud är något som många hundar kan reagera negativt på :(
Nej vi vågar inte lämna dom pga av att någon skulle stjäla dom, hemska tanke... & såklar för kyla & värme, men stölden är nr 1, det andra blir ju självklart eftersom vi sitter i bilen själva ;)

Kram kram

 
GeddFish

GeddFish

6 februari 2014 16:35

Jag fotar av mycket när jag är ute, ifall jag inte kan bestämma mig. Toppen.
Härliga bilder, som vanligt. Ha det bra, kramkram♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

7 februari 2014 18:08

Hi hi ja bäst det ;)

Tack & kram kram på dej

 
Ingen bild

Anna

6 februari 2014 17:07

Ha ha

Ja ni är ju för härliga!
I månad kvar sen kommer jag!
Då tar vi promenader med frallorna på dina " engelska vägar " vid åkrarna. Hi hi
Och februari som bara har 28 dagar. Tiden springer iväg.

Vi hörs !

Kram Anna

Lena

7 februari 2014 18:07

Vi håller tummarna för att det "vita" har smält bort lite tills dess, ja inte i skidbackarna då he he men på åkervägarna & åkern :)) jag längtar åxå tills du kommer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards