frallorna

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Lena - 1 februari 2014 18:40

 

Idag blev det endast "en" sittning för skator & kråkorna, men desto mera, har en säck Hills z/d hundfoder liggandes, & det tappar ju sin näring med tiden & Märta äter inte det nu, så det bjuder jag fåglarna på, blöter upp det en stund i varmt vatten, + frys rens=sockerkakor & så kokta makaroner  katterna funderade en stund på om dom skulle äta, smakade lite, men -nej tack! kattmat är godare  Malte hade med lätthet slukat hela högen! om han fått...

 

Vackert som en tavla trots dis...

    

... ser ni vilka vackra formationer det blivit på träden, som små vippor av is-snö

 

I väntan på att jag ska gå in  

 

Jätte stora Kråkor kom åxå, jag känner mej så nöjd i hjärtat när jag vet att dom i alla fall blir mätta för en stund  


Ja så vaknade gubben & vi åkte till Ikea för att kolla in ett skåp, hittade ett superbra, blev så nöjd så, vi sätter ihop det i morrn.


-Men så hör det till saken, att jag har i över en månads tid kollat till Fyndhörnan & trånat efter en Resårmadrass säng som står där, 1.40 bred, den kostade då 1.795 kr för dyrt, men jag har tänkt att om ingen köper den så måste dom väl till slut rea ner den än mer eller??

Senast för en vecka sedan var jag dit för att köpa en konst orkide, inte för att jag gillar det, men den ska stå i en mörk hörna där inget vill växa...

 

... så då fick det bli en vit en som alltid kommer vara lika  & ja såklart kollade jag till sängen & samma pris då åxå...


Men så sade jag till gubben idag, jag måste bara se om priset är detsamma & om den överhuvud taget är kvar? & dröm om min förvåning! nu var den nersatt en 500-dring till!!  & jag sa till gubben, nu vill jag ha den!!! den ska alltså stå på altanen & vara den himlasäng som han ska få bygga efter mina ritningar  vi fick ju en delad bäddsoffa av vänner som vi skruvade isär & tänkte bara ha madrassen av, men den är ju bara knappt 1,10... & med ett veck på, alltså hur ska vi få plats där alla 4 för en siesta? sa jag till gubben som idag gick med på nya sängköpet  

 

  Jaha... så var det till att få upp den på kundvagns-kärran, stor & klumpig men inte så tung & skönt man har en stark & händig man!  & sån tur att man får låna gratis släpvagn på Ikea! vilken fantastisk service!  & medan vi skrev i formuläret om hyran, så gick jag & köpte en kaffe & stor kanelbulle för en femma till gubben  -vilken fynd dag det blev!! & ja säjer bara IKEAAAA  -en tunn bäddmadrass på den, som jag kommer kolla efter i "fyndhörnan" såklart, så är den färdig! 

  Mmmmmums för rea  & ser på lappen att den sattes ner igår... vi kom i rätt tid  

  Malte & Märta myser, gullar & leker, gubben har åkte på nattskift, & vi ska se på Melodifestivalen, ute regnar det & är mius 2  


                                   Kram kram  


Av Lena - 1 februari 2014 10:26

 

 

Totalt grått & på nått mysko vis som en igenisad värld!... det driver som is kristaller i luften & -4 på det.

 

Malte gjorde morronpruppen & sprang raka vägen till golvsängen & gonade ner sej igen.


Så spännande att följa både herr & dam i det Alpina, men iag blev det inställt pga snökaos...


När gubben vaknar efter nattskiftet ska vi åka in till Ikea & titta om vi hittar ett bänkskåp till tvättstugan, en & annan hundvända, annars bara ta det lungt & städa vidare i tvättstugan såklart  


                       Kram mina fina som kikar in!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards